Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenRondbreinaald

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mrnn View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Rondbreinaald
    Posted: 03 Augustus 2009 om 12:01
Ik wil een patroon gaan breien van Drops Design. Hiervoor heb ik een rondbreinaald nodig 3.5 mm. Er staat niet bij hoelang die moet zijn. Ik moet 288 steken opzetten. Welke lengte heb ik nodig van de rondbreinaald? Er staat ook in het patroon b.v. 2 verdraaid r sm. Betekend dit verdraaid samenbreien?
Vast bedankt voor jullie antwoord.
Gr. Marianne
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 12:30
Ik den kdat je naar aanleiding van je maat wel ongeveer weet hoe groot de omtrek van het kledingstuk zal zijn ?? Meestal is het ruim voldoende als je de maat van je taille aanhoudt met een paar centimeter eraf. Omdat de steken in elkaar schuiven is dat meestal ruim voldoende.

Een langere naald KAN natuurlijk ook, maar dan moet je met de Magic Loop gaan breien, en dat is een techniek op zich die ik zou bewaren voor zaken die te klein zijn voor welke rondbreinaald dan ook (sokken, het begin van ronde kleedjes, mutsen en cols ed.). In de regel is een wat te korte naald geen probleem, zolang hij maar niet ZO kort wordt dat je steken er steeds afvliegen.

Afhankelijk van je maat is een rondbreinaald van 60 tot 100 centimeter prima, waarbij 60 voor een heel klein maatje is en 100 voor een stevige XXL. 80 zal in de meeste gevallen prima voldoen, en dat is dan ook de meest gangbare lengte.

Nog beter is natuurlijk een systeem met losse koorden en naaldpunten zoals Knitpro of Addi Click. Maar die zijn wel prijzig.

En Brei 2 verdraaid r sm is inderdaad 2 steken verdraaid recht samenbreien.
Succes !
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.703 seconden.
Lang Yarns