Oude breipatronen |
Reageer ![]() |
Autheur | |
kaatgr ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 17 Juli 2012 Status: Offline Points: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 10 September 2012 om 13:57 |
Een hele leuke site met allemaal oude breipatronen:
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hoi,
ja dames allemaal aan t onderbroeken breien! wat een gedoe moet dat zijn geweest groeten marian |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14131 |
Leuk jeugdsentiment. Ik heb tot mijn 12e gebreide onderbroeken gedragen. Ik vond ze heerlijk. Zelf heb ik er een moeten breien in de 4e klas op school. Heb ik een heel schooljaar over gedaan en ze paste pas vele jaren later.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Een groot succes was het wollen gebreide badpak
![]() Vooral als je uit het water kwam . Voor mijn broer was het nog erger met z,n gebreide zwembroek .
|
|
![]() |
|
haribiwo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 20 Mei 2012 Locatie: Beverwijk Status: Offline Points: 417 |
Ja, haha ik ken dat. Mijn moeder heeft vroeger eens een bikini voor mij gebreid, was echt super mooi geworden, de eerste keer dat ik ermee in het zwembad dook, was ik gelijk mijn broekje kwijt
![]() |
|
![]() |
|
linda1959 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
hahhahahahah wat een leuke verhalen allemaal zeg
![]() ![]() |
|
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14131 |
Ik heb nog een ingebonden Libelle, nummer 27 t/m 39 van 1940. Daar staan ook van dit soort patronen in.
Ook borduurwerkjes, naaitips, huishoudtips, hoe je zonder bonnen lekker kunt koken enz. Als kind heb ik die al gelezen en ik vind het eigenlijk nog steeds leuk. Als je ziet hoe mooi de mensen in die armoedige tijd gekleed wilden gaan. Hoe men moeite deed van niets iets te maken.
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
Bij het zoeken naar informatie over oude breipatronen kwam ik hier terecht.
ik vond in nl een envelop een patroon ven een heel leuk vest. Nu probeerde ik uit te vinden uit welke tijd dit patroon zou kunnen stammen. Er is iets met potlood bijgeschreven, ik vermoed door mijn grootmoeder. Zij is overleden in 1942. Het patroon is uitgegeven door NV Kati Enschede en geschreven voor Ramo Mimosa, gebreid met naalden 3 en 3,5. Heeft iemand enig idee waar ik hierover iets zou kunnen vinden?
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12156 |
|
|
![]() |
|
Dank je wel Bep. Hier is niets bij, maar je hebt mij wel op een idee gebracht. Het textielmuseum in Tilburg weet misschien meer.
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |