leuk bloem in potje van stof |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Janne Marie ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09 November 2015 om 11:35 |
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
k heb m op mn pinbord gezet!dank je
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12156 |
die zijn mooi. 'k denk dat ik dringend moet leren bochten fatsoenlijk naaien.
|
|
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14131 |
Hé wat leuk.
Bep, je neemt een A4. Maakt er een zo groot mogelijke cirkel op. De cirkel niet sluiten, maar spiraalvormig naar binnen gaan tot er nog maar een klein cirkeltje is. Naar de naaimachine. Draad en spoel uit de naald. Papier onder het voetje en maar bochten naaien. Tegen de tijd dat je 2 vellen genaaid hebt kun je het!!!!
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Aranince ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 11 Oktober 2014 Status: Offline Points: 321 |
Ow Lidwina wat een goede tip! Ik ben net begonnen met leren naaien en rechtdoor gaat prima, maar bochten maken gaat niet mooi. Al heel wat geoefend, maar vind het toch ook weer een beetje zonde van mijn stof en garen. Ik ga het liefste meteen aan de slag met alle gevolgen van dien haha
Jouw tip ga ik meteen proberen! ![]() Die bloemetjes zijn echt super leuk. Als ik wat beter kan naaien ga ik dat misschien wel proberen te maken
![]() |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14131 |
Aranince, zo leerden we het de kinderen op school hoor. Dus een heel ouderwetse manier. Er bestonden toen zelfs voorgedrukte bladen met lijnen, rondjes, bochten, vierkanten in alle soorten en maten. Mijn kleindochter heb ik het ook zo geleerd. Ik denk dat ze toen 7 was of zo. Denk je er aan dat je als je een hoek maakt de naald in het stof/papier moet laten steken voordat je het voetje optilt om te kunnen draaien!!!
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Hobbydoos_gebruiker ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Wat een schattige bloemen!
|
|
![]() |
|
Stramien ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
Wat een vrolijke smoeltjes!
|
|
december2011
|
|
![]() |
|
Aranince ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 11 Oktober 2014 Status: Offline Points: 321 |
@Lidwina: Ik was er al bang voor dat het waarschijnlijk een bekende techniek was om te oefenen haha. Maar ik kende het nog niet (heb ook nooit naailes gehad). Dus ik ben blij dat jij die tip hier hebt neergezet. Ik ben gisteren meteen gaan oefenen... Nog niet heel veel succes
![]() Dat van de hoek omgaan en dan de naald omlaag en voetje omhoog had ik al eens ergens toe moeten passen. Ik heb inmiddels een speldenkussentje gemaakt, een etui en een 'knitting roll'. Weet even niet hoe ik dat in het Nederlands moet noemen. Een opbergsysteem voor mijn breinaalden ![]() Die bloemetjes hierboven zijn verschrikkelijk leuk, maar dat gaat nog wel even duren voor ik die kan maken. Eerst nog eens een paar keer oefenen met bochten naaien.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |