Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

leuk bloem in potje van stof

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: leuk bloem in potje van stof
    Posted: 09 November 2015 om 11:35
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2015 om 11:40
k heb m op mn pinbord gezet!dank je
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2015 om 12:24
die zijn mooi. 'k denk dat ik dringend moet leren bochten fatsoenlijk naaien.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2015 om 17:31
Hé wat leuk.
Bep, je neemt een A4. Maakt er een zo groot mogelijke cirkel op. De cirkel niet sluiten, maar spiraalvormig naar binnen gaan tot er nog maar een klein cirkeltje is. Naar de naaimachine. Draad en spoel uit de naald. Papier onder het voetje en maar bochten naaien. Tegen de tijd dat je 2 vellen genaaid hebt kun je het!!!! 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 14:43
Ow Lidwina wat een goede tip! Ik ben net begonnen met leren naaien en rechtdoor gaat prima, maar bochten maken gaat niet mooi. Al heel wat geoefend, maar vind het toch ook weer een beetje zonde van mijn stof en garen. Ik ga het liefste meteen aan de slag met alle gevolgen van dien haha
Jouw tip ga ik meteen proberen! Big smile

Die bloemetjes zijn echt super leuk. Als ik wat beter kan naaien ga ik dat misschien wel proberen te makenSmile
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 15:13
Aranince, zo leerden we het de kinderen op school hoor. Dus een heel ouderwetse manier. Er bestonden toen zelfs voorgedrukte bladen met lijnen, rondjes, bochten, vierkanten in alle soorten en maten. Mijn kleindochter heb ik het ook zo geleerd. Ik denk dat ze toen 7 was of zo. Denk je er aan dat je als je een hoek maakt de naald in het stof/papier moet laten steken voordat je het voetje optilt om te kunnen draaien!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 19:07
Wat een schattige bloemen!
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2015 om 11:25
Wat een vrolijke smoeltjes!
december2011

Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2015 om 14:25
@Lidwina: Ik was er al bang voor dat het waarschijnlijk een bekende techniek was om te oefenen haha. Maar ik kende het nog niet (heb ook nooit naailes gehad). Dus ik ben blij dat jij die tip hier hebt neergezet. Ik ben gisteren meteen gaan oefenen... Nog niet heel veel succes Smile Nog een paar keer en dan gaat het vast beter.
Dat van de hoek omgaan en dan de naald omlaag en voetje omhoog had ik al eens ergens toe moeten passen. Ik heb inmiddels een speldenkussentje gemaakt, een etui en een 'knitting roll'. Weet even niet hoe ik dat in het Nederlands moet noemen. Een opbergsysteem voor mijn breinaalden Smile

Die bloemetjes hierboven zijn verschrikkelijk leuk, maar dat gaat nog wel even duren voor ik die kan maken. Eerst nog eens een paar keer oefenen met bochten naaien.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns