Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenLeren Haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Leren Haken
    Posted: 12 Juni 2009 om 04:18

Hoi Hoi

Mag ik nog een vraagje stellen, ik ga zo katoen kopen om te leren haken, heb een leuk patroon gevonden.

Nu staat daar haak een ketting van losse en sluit deze met een halve vasten. Haak verder in vasten en sluit de toer niet meer, dus spiraalgewijs haken. Wat moet ik nu doen als ik die toer af heb en zie dat ik daar ben waar ik begon, moet ik dan het werk keren en weer een toer haken. Ik begreep er uit dat ik gewoon door ga haken in het rond, heb ik dat nu goed?

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen, en dan te bedenken dat ik voor een collega vroeger gordijntjes heb gehaakt voor in zijn nieuwe huis. Ik weet helemaal niet meer hoe.

Groetjes, Lidia

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2009 om 06:11

Lydia,je kan als je de toer hebt gesloten met een halve vaste,gewoon doorgaan met vasten,dus niet keren.Dat is nu spiraal.Handig is om in de eerste steek een draadje,clipje,ts doen,zodat je bij iedere toer weet waar het begin is.

Gordijnen zijn toch iets anders ,daar moet je altijd keren.

Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2009 om 07:03

Dank je wel Corrie, ik dacht zo te kunnen beginnen, maar helaas ik moet weer eerst naar Adelaide voor het katoen. Soms wel vervelend hoor als je in een dorp woont, ze hadden alleen katoen voor haaknaald 4 en ik moet hebben voor nr. 2,5. En daarbij staat het er ook nog eens niet altijd op, want ze werken hier met ply, en ze hadden dus alleen 8ply. Ik hoop dat ik het wel in Adelaide kan vinden.

Heb ik niets voor het weekend, mijn man gaat in de tuin aan de gang, dan zou ik wel naar Adelaide kunnen, alleen ik breng hem altijd wat eten en drinken als hij in de bagger aan het werk is, als hij het zelf moet doen moet hij steeds zijn smerige spullen uit doen. Maar goed misschien ga ik even snel heen en weer, anders doe ik het maandag.

Groetjes, Lidia

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2009 om 08:11

je kan ook die andere wol gebruiken alleen wordt je werk dan wat groter. dus als dat geen probleem is zou ik het zo eerst proberen voor je stad en land gaat aflopen. succes ermee.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns