|
Reageer ![]() |
Autheur | |
doggiedier ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 06 April 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2 |
![]() Posted: 09 Juli 2009 om 08:06 |
Wie kan mij uitleggen hoe een rondbreinaald werkt en wel zo dat ik het als leek kan begrijpen? |
|
doggiedier
|
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Een rondbreinaald werkt net als een gewone breinaald, alleen ga je niet heen en weer maar brei je in het rond. Dus steeds maar 1 kant op.
|
|
![]() |
|
doggiedier ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 06 April 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2 |
![]() |
Maar je draad zit dan toch aan de andere kant? |
|
doggiedier
|
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Je draad hangt altijd aan de buitenkant,maar je kan op een rondbreinaald ook gewoon heen en terug breien.
|
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Heb je een rondbreinaald????? Je brei eerste een toer recht (de naald moet wel vol staan met steken) en dat steek je in de eerste steek weer in en breid de toer nogmaals recht. Je breid dus niet terug...... Misschien heb je hier wat aan: http://www.finlandiaimport.nl/data/upload/document2-derondbr eitechniek.pdf |
|
![]() |
|
Eeyore82 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2002 |
![]() |
Ik heb nu sinds een week of 2 de knitpicks in huis, het is wel even wennen, maar het gaat steeds beter.
Ik vind dit filmpje erg handig: http://www.youtube.com/watch?v=XuRLFl36tDY Dit is ook de manier hoe ik het mezelf aangeleerd heb. Ik brei trouwens gewoon heen en weer. Het voordeel is, dat mijn schouders en polsen niet meer zeer doen na het breien en op den duur gaat het gewoon sneller. Ik ben nog niet zo gevorderd dat ik alles ermee kan doen, maar dat moet wel kunnen. Ik heb nu ook maar een klein plekje nodig om te breien (lees lekker met de voetjes omhoog, halfliggend ![]() Groetjes Marije |
|
![]() |
|
Zonnetje ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 30 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 278 |
![]() |
het is het zelfde idee dan dat je sokken breid die brei je ook in het rond |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |