Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenvilten olifant

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lief View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: vilten olifant
    Posted: 06 Maart 2008 om 06:36

Ik probeer de vilten olifant te maken voor mijn zoontje, maar ik geraak er niet uit wijs.

Ik heb enkel het gratis patroon en dus geen gebruiksaanwijzing. Uit de foto kan ik jammer genoeg niet genoeg informatie halen.

Ik heb 2 lijfjes geknipt, 2 binnenbenen/buik, 4 voetzolen, 2 hoofdjes en 4 oren.

Ben ik niks vergeten? Ik heb de indruk dat ik een stukje mis of anders begrijp ik niet hoe ik de binnenbenen/buik aan het lijfje moet festoneren. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Lief 

Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2008 om 13:49
Ik denk dat je wel wat vergeten bent....Het is hier min of meer gebruikelijk dat je je eerst even voorstelt (hier is ook een speciale rubriek voor) Je zal zien dat als je dat gedaan hebt, je wordt overspoeld met reacties... Maar even over je olifantje, heeft ie geen poten (buitenkanten)
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
lief View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 21:18

Dag Debby,

Alvast bedankt voor je reactie. Ik heb me ondertussen een beetje voorgesteld bij de rupriek 'voorstellen' en hoop nu op een verlossend antwoord want momenteel kan ik niet verder werken aan m'n olifantje.

Ik mis naar mijn gevoel inderdaad een gedeelte aan de poten. Is er iemand die het olifantje al eens gemaakt heeft die me kan helpen?

Groetjes,

Lief

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2008 om 21:22

als je nu de foto eens plaats dan kunnen we met zijn allen even kijken en komen tot een oplossing, zien hoe die er uit ziet.

en hoe je een foto moet plaatsen , staat hier onder en anders even onder zoeken inklikken dan lukt het vast

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
lief View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2008 om 12:10

Ik heb momenteel enkel nog maar het patroon uitgeknipt, dus ik kan nog geen foto tonen. Ik heb al eens een poging gedaan om het lijfje aan elkaar te festoneren en de binnenbenen te bevestigen, maar dat leek nergens op. Ik heb alles dus opnieuw losgemaakt waardoor er nu enkel nog maar lapjes vilt overblijven.

De olifant die ik maak is 'Ollie de olifant' afkomstig van deze site. Is er echt niemand die hem al eens gemaakt heeft?

Groeten, Lief

Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2008 om 14:30
Op het plaatje te zien heb je volgens mij niets vergeten...als je het plat op tafel legtheb je toch 4 poten een buikdeel met 4 poten en dan de voetzolen?? Of kijk ik nu te simpel naar het plaatje??
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2008 om 15:40

Naai eerst de buik aan elkaar en daarna kan je de poten dichtnaaien.. Op de tekening staan markeringen die overeenkomen met de buik/poten

~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
lief View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2008 om 18:45

Ik heb de 2 patroontjes van het lijfje al eens aan de buik dicht gemaakt en 1 paar binnenbenen op de markeringen vastgemaakt.

Toen ik het andere paar wilde vastmaken, viel het me op dat op deze manier m'n pootjes driehoekig worden en de voetzooltjes er dus niet gaan oppassen.

Zou ik gewoon 4 x de benen uit het patroon moeten knippen misschien? Maar dan lijkt het me alsof ik een buikgedeelte mis... Pfff, het leek me vrij simpel toen ik het patroontje zag, maar het valt me vies tegen ;-).

Bedankt alvast om mee te denken!

Groeten, Lief

Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2008 om 19:19

Lief, hier is de werk en knip beschrijving:

Knippen

• Vouw het lila lapje vilt dubbel, speldt de patroontjes van het lijf, tussen benen, hoofd, oren en voetzolen op het vilt en knip ze uit.
  • Speldt het oor op een dubbel lapje roze vilt en knip deze uit.

Werkwijze:

• Naai de buik dicht.
  • Naai het tussenbeen op de aangegeven plaats aan het lichaam (let op de markeerpunten)
  • Naai de voetzooltjes onder in de beentjes(let op de markeerpunten)
  • Naai de rug dicht houdt een vult opening van ongeveer 2 cm.
  • Vul de pootjes en het lichaam licht.
  • Naai de laatste 2 cm ook dicht.
  • Naai de roze oortjes aan de lila oortjes op elkaar (let op dat je een rechter en een linker oor maakt).
  • Speld de oren op de aangegeven plaats op het hoofd en naai het hoofd dicht, begin aan de zijkant 2 cm onder het oor, naai dan de slurf en dan de rest van het hoofd, hou aan het einde een vul opening van 15 mm open.
  • Vul het hoofd licht op en naai de laatste 15 mm ook dicht.
  • Naai de oogjes op de aangegeven plaats op het hoofd en maas de lijnen van de slurf, voorhoofd de wenkbrauwen en de wimpers op (zie voorbeeld)
  • Naai het hoofd op de aangegeven plaats aan het lichaam.
  • •Steek door het midden van het hoofd twee draden die aan beide kanten 1 cm uitsteken en knoop deze met een dubbele knoop aan elkaar vast.
  • Maas de lijnen op het kontje en poten.
  • Naai het pompoentje aan op de aangegeven plaats.

Ik heb even de tekening bekeken en het ziet er verder wel makkelijk uit... Geef anders even een heel klein knipje als markering waar de poten moeten en waar de buik begint (daar staat op de tekening het sterretje en het rondje) 

Ik ga morgen even kijken of het mij lukt (ik doe het even met fleece want ik heb geen vilt in huis)

Succes

~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
lief View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2008 om 20:40

Wauw, Debby, bedankt voor al de moeite die je doet!

Ik hoop maar dat het me uiteindelijk gaat lukken want ik vind het een erg lief olifantje en mijn zoontje zal er vast helemaal weg van zijn.

Groeten, Lief

Back to Top
lief View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2008 om 19:57

Oeps, dom dat ik dat niet eerder heb gezien!

Ik heb het eindelijk door, hoe ik de poten aan het lichaampje moet bevestigen. Ik bevestig dan wel eerst de binnenbenen en festoneer daarna pas de buik dicht, anders lukt het me niet. Maar dat maakt me niks uit, ik ben al lang blij dat ik het olifantje uiteindelijk toch ga kunnen afwerken.

Groeten, Lief

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.407 seconden.
Lang Yarns