|
Reageer ![]() |
Autheur | |
nesalk ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 07 Maart 2008 Status: Offline Points: 1 |
![]() Posted: 13 Maart 2008 om 13:05 |
wie kan mij helpen?
ik heb een sokkenpen gekocht en wil dus graag aan het breien. maar als ik 60 steken opzet ben ik niet rond. wie kan mij vertellen hoe het werkt met zo'n rondbreinaald? ![]() groetjes nesalk |
|
![]() |
|
Petra T. ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 737 |
![]() |
Hallo Nesalk,
Wij zijn van nature heel behulpzaam, maar ook heel nieuwsgierig. We hebben een plek op het forum waarop je je even kan voorstellen. Ben benieuwd wie er achter deze vraag verscholen gaat. En je zult zien, dan stromen de goede adviezen binnen. |
|
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com |
|
![]() |
|
susannah ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 05 Januari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 62 |
![]() |
Hoi Nesalk, Kijk maar even op deze site. Groetjes, Ps: ik brei trouwens sokken op 5 korte naaldjes, ik kan niet met een rondbreinaald overweg. Misschien ook een optie voor jou ? |
|
Groetjes, Susannah
|
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Ik vind een rondbreinaald heel handig werken, maar met die eerste toertjes heb ik ook een probleem. Ik brei gewoon de eerste 2 (of 3) toertjes recht (heen en weer) en ga daarna pas in het rond breien. Na die paar toeren gaat het makkelijker om rond te breien. Je moet wel een zo kort mogelijke sokkenrondbreinaald hebben - 30 cm of liever nog 25 cm. Dat kleine kiertje sluit ik later met het draadeinde. |
|
![]() |
|
Breimuis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
![]() |
Men gebruikt hiervoor de magic loop methode |
|
![]() |
|
Edith ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Juni 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1096 |
![]() |
Wat een gefriemel met die rondbreinaald. Dan ga ik liever op 4 of 5 naalden.
|
|
![]() |
|
Breimuis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
![]() |
Mijn voorkeur gaat ook uit naar de 4 of 5 korte naaldjes. Ik heb mijn eerste toe up gebreid, en deze werd ook met opzetten op rondbreinaalden gedaan. Na de opzet en eenmaal een naald of 5 naalden opweg werk omgezet naar mijn kleine naaldjes
|
|
![]() |
|
Ratlover ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 27 Juni 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 805 |
![]() |
Het enige voordeel van magic loop vind ik dat je 2 sokken tegelijk kunt breien (neem dan wel een rondbreinaald van 100cm of langer). Dan zijn je sokken lekker tegelijk klaar en kun je ze meteen dragen. Alleen als je (zoals ik nu) met een paar bezig bent van 72 steken, lijkt er geen eind aan te komen...
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |