Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotengemailde patroontjes lezen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: gemailde patroontjes lezen
    Posted: 23 Augustus 2008 om 15:06

hoi allemaal

als ik patroontjes binnen krijg,zijn ze net te klein en dan kan ik ze niet lezen(ook niet met bril haha).als ik ze uitvergroot worden ze onduidelijker. hoe los ik dit op.

ben niet zo heel goed met de pc

groetjes breitje

quality=
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2008 om 15:09

Heb ik ook vaak! Het best te lezen zijn de zgn PDF-bestanden, maar niet iedereen kan dat op die manier scannen.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2008 om 15:20
geen idee, alles wat ik doormail is bij mij gewoon een volle pagina...
Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2008 om 15:30
laat mijn zoon vanavond wel kijken of die de oplossing weet ,die is wat handiger met de pc  hahaah
quality=
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2008 om 15:36
je kan ze ook in word invoegen en dan vergroten. doe ik ook wel eens.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2008 om 16:39
........en hoe moet dat dan??????????????????
groetjes geesje
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2008 om 18:37
Gewone pdf bestanden zijn altijd goed te lezen,soms krijg je iets via picasa en dat is wel eens niet goed.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2008 om 18:38

Originally posted by knitalot knitalot wrote:

Klopt,die van jou zijn altijd heel duidelijk.

dus geen zorgen.

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2008 om 18:41

Originally posted by geesje geesje wrote:

........en hoe moet dat dan??????????????????

je klikt op het plaatje en dan komen er puntjes omheen. je puntjes kun je langzaam wegtrekken en dus groter maken.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2008 om 18:49
Originally posted by Corry R Corry R wrote:

Originally posted by knitalot knitalot wrote:

Klopt,die van jou zijn altijd heel duidelijk.

dus geen zorgen.

denk wel dat het over mijn patronen gaat, want breitje heeft ze vandaag van mij gehad en ik had er ook een mailtje over.
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2008 om 12:59

Misschien heb je hier wat aan ?

Het plaatje (bestandje) opslaan in een map,noem die bijvoorbeeld (brei of haak )patronen dan Word openen en het plaatje invoegen via : invoegen - afbeelding - uit bestand . Zoek dan de map waar je het plaatje hebt opgeslagen.Kies het plaatje dat je wilt hebben en klik op : invoegen. Je kunt het dan tot bijna A4 formaat uitrekken. Staat het plaatje niet helemaal in het midden klik er dan met de rechter muisknop op en kies voor Afbeelding opmaken - kies dan Indeling - dan bijvoorbeeld  Contour en uit het rijtje eronder Centreren. Dan staat hij in ieder geval in het midden en kun je naar alle kanten uitrekken.

Duidelijker krijg je ze niet, dat ligt aan het inscannen.

Ik hoop dat het je zo lukt.

Groetjes Mistig

Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2008 om 17:43
Als 19-jarige heb ik nog vrij goede oogjes, maar niet alle patroontjes zijn even duidelijk... Vind ik toch ook hoor ;-).

Als het een niet te lang patroontje is wil ik het wel eens voor je proberen overtypen?
Back to Top
evelyn View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2008 om 10:47

Als ontvanger kan je daar weinig aan doen, denk ik. Het hangt ervan af hoe het is ingescand en verstuurd. Ik scan altijd in hele hoge resolutie maar dan worden het ook dijken van bestanden.

Als je met hotmail verstuurt, vraagt ie elke keer of je meerdere bestanden (dus foto's) in één keer wil versturen. Hij comprimeert ze dan en dan gaat er ook kwaliteit verloren. Ik heb al gehad dat het op de eerste manier niet te lezen was en als ik ze elk apart doorstuurde in de oorspronkelijke resolutie, geen probleem. Zijn alleen dan veel mailtjes omdat het per 2 of 3 foto's moet.

Ook als je download van picasa, moet je er altijd op letten dat je de foto download en niet de thumbnail. Dus niet rechts klikken en "save as" doen want dan sla je de verkleinde versie op en meestal niet leesbaar. Rechts staat "foto downloaden" en die moet je hebben, haal je hem binnen in oorspronkelijk formaat.

Soms wil het ook wel eens lukken om zo'n foto te bewerken in een fotoprogramma zoals paint shop. Ik laat hem dan eerst de hele pagina vullen en dan een paar keer verscherpen en soms ook een tintje donkerder. Maar dat geeft zelden mooie resultaten vind ik.

Wat ook kan is dat je alle bestanden zipt (inpakt) in één bestand en dan zo doorstuurt. Maar dan moet de ontvanger ze ook kunnen unzippen.

groetjes, Evelyn
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2008 om 11:01
Originally posted by evelyn evelyn wrote:

Als ontvanger kan je daar weinig aan doen, denk ik. Het hangt ervan af hoe het is ingescand en verstuurd. Ik scan altijd in hele hoge resolutie maar dan worden het ook dijken van bestanden.

Als je met hotmail verstuurt, vraagt ie elke keer of je meerdere bestanden (dus foto's) in één keer wil versturen. Hij comprimeert ze dan en dan gaat er ook kwaliteit verloren. Ik heb al gehad dat het op de eerste manier niet te lezen was en als ik ze elk apart doorstuurde in de oorspronkelijke resolutie, geen probleem. Zijn alleen dan veel mailtjes omdat het per 2 of 3 foto's moet.

Ook als je download van picasa, moet je er altijd op letten dat je de foto download en niet de thumbnail. Dus niet rechts klikken en "save as" doen want dan sla je de verkleinde versie op en meestal niet leesbaar. Rechts staat "foto downloaden" en die moet je hebben, haal je hem binnen in oorspronkelijk formaat.

Soms wil het ook wel eens lukken om zo'n foto te bewerken in een fotoprogramma zoals paint shop. Ik laat hem dan eerst de hele pagina vullen en dan een paar keer verscherpen en soms ook een tintje donkerder. Maar dat geeft zelden mooie resultaten vind ik.

Wat ook kan is dat je alle bestanden zipt (inpakt) in één bestand en dan zo doorstuurt. Maar dan moet de ontvanger ze ook kunnen unzippen.

tja, als verstuurder kun je er ook niet wat aan doen hoor. Ik zie hier prima bestandjes, volle leesbare bladzijden (niet zelf ingescand!!!) en de 1 die ze krijgt kan het niet lezen, en de ander wel. Ik denk toch dat het deels te maken heeft met de programma's die de ontvanger op de pc heeft staan. Zippen maakt bij mij niet veel uit want als ik een pdf'je heb van 11mb maakt mijn zipje er hoogtuit 9 of 10 van. Dat scheelt vrijwel niets. En rar wordt bijna niemand blij van. Blijft een lastig verhaal, ik denk dat degenen die problemen hebben met gratis (in de winkel wel dure!) gemailde patronen ze beter gewoon kunnen kopen om dit probleem te vermijden.
Back to Top
evelyn View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2008 om 13:31

Knitalot, daar heb je zeker een punt.

Ik wou jou ook helemaal niet aanvallen,  als dat zo is overgekomen mijn excuses.

Ik wou alleen even meegeven welke problemen ik zelf al ondervonden heb met versturen van bestandjes en wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn.

groetjes, Evelyn
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2008 om 12:22
...........als ik iets scan dan klik ik eerst op voorbeeld dan pas verstuur ik het, maar ik hoor dan later dat het altijd te klein is overgekomen en het dus niet leesbaar is..................
groetjes geesje
Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2008 om 15:23

hallo knitalot

met breitje/breinaald

toch ben ik blij met de patroontjes die je gestuurd hebt.kon alleen het eerste patroontje van de koe niet lezen de andere patroontjes waren wel goed

ben zelf niet zo heel goed met de pc ,dit forum lukt goed maar als ik te maken krijg met bestandjes of foto invoegen of zo dan heb ik hulp nodig

veel breipleziet nog

quality=
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.426 seconden.
Lang Yarns