|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Scarlett ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 02 Oktober 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
![]() Posted: 02 Oktober 2008 om 17:19 |
Ik heb het weer eens op mijn heupen en heb een haak-tic ontwikkeld. Dus vandaag vrolijk fluitend wol gehaald, een haaknaald en op deze site beland. Nu wil ik heel erg graag het mutsje haken van deze site, maar loop al meteen vast! Haak een ketting van 6 lossen en sluit de toer met een halve vaste in de eerste losse. (dus als ik dit goed begrijp, 6x 'haken' en dan maak je het einde vast aan het begin met een halve vaste?) Toer 1: Haak 7 lossen, (is dit direct aan dat boven genoemde 'rondje' dat je gehaakt hebt?)1 stokje in de ketting,(een stokje kan ik haken, maar moet je het dan vastzetten in het 'rondje' wat je gehaakt hebt?) *haak 5 lossen en een stokje, nog 7 keer herhalen vanaf * (8 boogjes) (dus als je dit moet herhalen, moet je in totaal 8 van die stokjes in 6 'steekjes' van het eerst gemaakte rondje proppen?!) Hellup, ik snap er ook helemaal niks van! Wie kan me helpen?! |
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
![]() |
Kan je geen foto van het model hier opzetten dan kan ik je mischien helpen
|
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Je haakt de stokjes niet in de steken ,maar om het rondje van die 6 vasten,dus iom de ring steken.Verder snap je het goed.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
![]() |
Die eerste 7 lossen zijn een stokje (=2 lossen) en 5 lossen. Zo begin je een nieuwe toer, voor een vaste haak je dan één losse, voor een half of heel stokje 2 lossen, voor een dubbel stokje 3 lossen. Het hangt ook van de woldikte af, soms moet je 3 lossen in plaats van het eerste stokje haken.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Scarlett ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 02 Oktober 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
![]() |
ik blijf het nog steeds moeilijk vinden.....dank jullie wel voor de uitleg...maar helemaal snappen doe ik het nog steeds niet....:( Ik voel me serieus een beetje dommig!haha Kan iemand me misshcien in super super makkelijke taal het patroon uitleggen en misschien met stap voor stap foto's erbij? want ik vrees dat het me zo niet gaat lukken..:S http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=16
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
![]() |
Dat kan ik nu weer niet, met foto's. Maar noem jezelf niet dommig, je bent aan het leren voor je iets kan. We hebben bijna allemaal zitten klungelen en mieren als we iets begonnen.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Koningsdochter ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juni 2008 Status: Offline Points: 5322 |
![]() |
JE BEGRIJPT HET WEL. JE MOET HET ALLEEN GAAN DOEN EN ER VERDER NIET MEER OVER NA DENKEN. JE ZULT ZIEN DAT ALS JE EENMAAL BEGONNEN BENT EN STAP VOOR STAP HET PATROON VOLGT JE ER HELEMAAL UITKOMT. EN MOET JE MISSCHIEN EVEN EEN STUKJE UITHALEN. GEEFT TOCH NIETS. WIJ HEBBEN DAT ALLEMAAL. GEWOON WEER MET FRISSE MOED OPNIEUW BEGINNEN. ZET HEM OP. KOMT HELEMAAL GOED. PS: HET WORDT JOUW WERKSTUK. DAN KAN HET TOCH NIET FOUT ZIJN. ALS JIJ HET GOED VIND DAN IS HET GOED. OF HET NU HELEMAAL VOLGENS HET PATROON EN DE OFFICIELE HAAKMANIEREN IS GEGAAN OF NU JUIST NIET. HET GAAT EROM DAT JIJ TEVREDEN BENT. |
|
Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt! |
|
![]() |
|
Edith ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Juni 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1096 |
![]() |
Als je nu volgende keer weer van die kriebels voelt om wat woests te gaan doen, ga dan op je handen zitten totdat het over is. Of stort je er vol overgave in en ga het gewoon doen zoals Clara zegt. Al doende leer je en als het niet lukt probeer je het gewoon nog een keer. Veel succes en veel plezier ermee. |
|
![]() |
|
![]() |
Je kunt bij Ikea lijstjes kopen om een sieraad in te lijsten, die zijn dus ook dik genoeg om je probeersels in te lijsten. Leuk voor je kleinkinderen, later.
Misschien staat er ergens op internet wat lossen, halve vasten ed. zijn en moet je daar even kijken. Er schijnen ook filmpjes te circuleren. Als je er helemaal niet uitkomt, heb ik een vhs videoband die crochet heet, dus Engels gesproken en ik weet niet of hij ondertiteld is, maar dan heb je het op film. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() |
Haken is niet zo moeilijk, maar het is nu ook weer niet zo makkelijk dat je als je nog nooit gehaakt hebt zomaar even onmiddellijk een mutsje kunt haken! Dat zou ik in ieder geval niet gekund hebben in het begin. Mijn advies: probeer eerst eens iets recht te haken (dit mutsje wordt dus rond gehaakt) en let dan goed op de verschillende steken die er zijn. Bij haken zijn dat er niet zoveel, de meeste steken zijn alleen maar variaties op basissteken. En daarna komt het vast goed met het mutsje! Succes!
Groeten van Pluk
|
|
![]() |
|
![]() |
dank u dank u voor de reacties! Maar ik ben dus al zeker 20 keer opnieuw begonnen..hahah, maar ik geef niet op hoor! |
|
![]() |
|
Josl ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7221 |
![]() |
Hallo Magtelt, wat een leuk idee zeg!! Kun je precies uitleggen wat dat voor soort lijstjes zijn?? groetjes, Joke |
|
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
|
![]() |
|
![]() |
Helaas ligt de folder van Ikea al bij de oudpapierophaler, maar ik geloof dat ik ze ook in de Libelle heb gezien. Normaal kan er net een dik papier in een lijstje, maar deze waren zo breed dat je er een ketting in kon hangen. Je ziet ook wel eens van die 3 dimensionale schilderijtjes, net een poppenhuisje. Ik had dat idee van sieraden inlijsten ook al eerder, gewoon het glas weglaten en vilt inlijsten, daar kon je dan oorbellen en dunne ketting of armband aan bevestigen, die je niet draagt maar wel wilt bewaren als aandenken. Ik had mijn dochter een paar van mijn schoonmoeder geërfde sieraden gegeven, maar zij had een beter idee, inruilen en een mooie ketting kopen om oma te herdenken.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |