Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenblond momentje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: blond momentje
    Posted: 08 Oktober 2008 om 20:44

Ik wil een varkentje haken, maar als ik verschillende patronen bekijk dan staat bij de een zodra het rondje gesloten is draai om en bij sommige niet... Moet ik nou wel of nou niet omdraaien?

En hoe haak je steken samen?

Claudia

je kunt pas zeggen dat je iets kan als je het helemaal hebt geprobeerd en niet half
Back to Top
parapluutje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 21:48

voor steken samenhaken, raad ik u aan om op de site www.hobbydoos.nl te kijken, en dan onder haken en basistechnieken te kijken daar wordt het prima uitgelegt.

verder zal ik uw werk denk i kniet omdraaien, maar ik zal het patroon opvolgen

Back to Top
Tinkerbel View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2008 om 23:37

Hi Claudia, het ene patroon van een varken is het andere niet dus je kunt niet zomaar patronen met elkaar vergelijken  Ik zou zoals Parapluutje al zegt gewoon het patroon dat je het leukst vindt volgen.....

Voor de basissteken inderdaad gewoon even op de site onder basistechnieken kijken, daar staan ze uitgelegd. Ook op onderstaande site kun je het één en ander terugvinden

http://www.breikraam.nl/breien-30.html

En anders zijn er genoeg haakboeken in de bieb waar je eens zou kunnen kijken.

Hoop dat het lukt. Succes!!!!

Groetjes
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 13:21

Dank jullie wel voor jullie antwoorden, ik zal me gewoon aan het patroontje houden. Ik ben dat amigurumi aan het uitproberen ik vind het nog niet mee vallen. Ik heb het probleem dat ik heel snel afgeleid ben, en bij amigurumi moet je dus tellen en dan ben ik dat wel eens zo in eens kwijt.

Claudia

je kunt pas zeggen dat je iets kan als je het helemaal hebt geprobeerd en niet half
Back to Top
Tinkerbel View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 14:09

Zie ook mijn andere berichtje bij het topic over hello kitty......

Zeker als je net begint met het haken, is het heel lastig de tel bij te houden . Eerst weten welke steek je moet gebruiken en hoe je die moet maken en dan ook nog dat tellen.... Wat je in iedergeval zou kunnen doen (en dat doen de meesten hier) is de 1e steek van je toer (als je in het rond haakt) even aangeven met een draadje, veiligheidsspeltje of paperclip ofzo. Zo weet je waar de volgende toer begint, dan haak je de 1e steek van de volgende toer en verzet je je draadje of veiligheidsspelt weer. Zo kun je ook heel makkelijk controleren of je nog steeds het gewenste aantal steken hebt

Ik heb nog even gekeken voor je of ik nog wat nederlandse links kon vinden met de basissteken uitgelegd, maar dat valt niet mee. De meesten zijn in het engels.

Misschien zou je ook nog even in de supermarkt (als je er toch bent) bij de haakbladen kunnen kijken of er in 1 van die bladen een stekenuitleg bij zit. Weten anderen dit misschien?

Succes en als je nog vragen hebt of ergens op vastloopt, dan horen we het wel!!!

Groetjes
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 20:08

Ik kan wel haken vooral filet haken ligt me goed. Maar nog nooit in het rond.

Moet ik bij de volgende toer een losse maken? zoja tel ik die dan mee? en ook zo bij de laaste hv die je maakt tel je die ook mee? als ik bijv. 18 st moet haken?

Zie bijv. het beertje bij garnstudiohttp://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php ?d_nr=b13&d_id=

Als er dit staat: vervang de eerste v van het begin van elke tr door 1 l. Sluit elke tr af met 1 hv in de eerste v van het begin van de tr. |Tel je deze dan mee? En hoe doe ik dat met het vervangen met de eerste v van het begin?

Ik hoor het graag.

Claudia

Back to Top
Tinkerbel View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2008 om 08:31

Oké dat scheelt al een stuk dat je kan filethaken ..... Heb je mijn mailtje met de simpelere schema's inmiddels ontvangen?

Wat ik altijd doe als ik aan iets wil beginnen, dan lees ik eerst het hele patroon door. Vaak worden dingen in het begin uitgelegd die voor het hele patroon gelden. Dus jou vraag of je bij de volgende toer eerst een losse moet haken dat moet dan in het patroon vermeld staan  Meestal is het zo dat je de losse in het begin en de hv aan het einde niet meeteld als steek, maar ook hier geldt weer hetzelfde als je ze wel moet meetellen dan wordt dit vermeld.....

Ik heb even het drops patroon bekeken en nou moet ik zeggen dat deze patronen niet de makkelijkste zijn om te volgen, ze zijn lastig beschreven en vaak erg sumier met extra info. Op hobbydoos zijn meerdere mensen geweest die dit lastige patronen vonden en volgens mij zijn er ook enkele bij die niet kloppen, maar welke... dat weet ik niet. Misschien kunnen anderen hier antwoord op geven? Er zijn er ook die dit beertje al hebben gemaakt, misschien kunnen zij aangeven wat zij hebben gedaan?

Nu de rode vraag.... dit is een lastige voor wat betreft het meetellen of niet omdat dit niet is vermeld. Ik denk dat je die losse samen met de hv als 1 steek moet tellen. Als je 1 losse hebt gehaakt, dan sla je de 1e steek van de volgende toer over en haakt een vaste in de 2e steek van deze toer.

Goed, een heel verhaal en hoop dat je het snapt. Aanvulling van anderen is meer dan welkom

Groetjes
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2008 om 09:24

Ik heb je mail ontvangen tinkerbell, en ik hou me maar even aan die schema's heel erg bedankt nog daar voor...

Claudia

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2008 om 17:13

JE HEBT HET GOED OMSCHREVEN TINKERBELL.IK GEBRUIK VAAK PATRONEN VAN DROPS EN ZIJ VERVANGEN BIJ HET IN HET ROND HAKEN (BIJNA) ALTIJD BIJ ELKE TOER DE EERSTE STEEK VOOR EEN AANTAL LOSSE. IN DIT GEVAL DUS EEN LOSSE. DIT IS JE EERSTE STEEK. DAN HAAK JE EEN VASTE IN DE TWEEDE LOSSE. DAT IS JE TWEEDE STEEK. DUS STAAT ER IN HET PATROON: HAAK TWEE VASTEN, EN SLA DAN EEN STEEK OVER EN HAAK IN IEDERE VASTE EEN VASTE, DAN HAAK JE EEN LOSSE, EEN VASTE IN DE TWEEDE STEEK JE SLAAT EEN STEEK OVER EN JE GAAT WEER VERDER ZOALS HET IN HET PATROON BESCHREVEN STAAT. (DIT IS GEWOON EVEN EEN VOORBEELD. OM HET TE VERDUIDELIJKEN.)

DE HALVE VASTE VERVANGT NIET DE LAATSTE STEEK. DIE IS ALTIJD EXTRA. JE MOET HEM HAKEN IN DE BEGIN LOSSE VAN DE TOER. DUS TELT DE LOSSE EN DE HALVE VASTE ALS EEN STEEK. OF ALS JE DAT HANDIGER VIND TEL JE DE HALVE VASTE NIET MEE. HOPELIJK BEN IK DUIDELIJK. UITLEGGEN IS NIET MIJN STERKSTE KANT

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns