Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenVraag drops patroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lizzymickey View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag drops patroon
    Posted: 26 Oktober 2008 om 09:15

Hallo,

Aangezien mijn moeder en tante altijd aan het breien zijn leek het mij leuk om het ook te gaan proberen. Kortom ik ben dus nieuw in de patronenwereld maar heb de smaak wel te pakken.

Wist niet dat dit forum bestond maar was vind het erg leuk.

Het leek mij heel erg leuk om het volgende vestje te maken. Maar ik stuit meteen al op een probleem bij het meerderen.

http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=103& amp;d_id=8

Tips Meerderen: Meerder 1 st naast de 4 ribbelst als volgt: Maak 1 omsl. Brei in de volgende nld de omsl verdraaid r om een gaatje te voorkomen (dwz brei achter in de st ipv voorin).

Rechter voorpand (wordt vanaf de linker zijkant naar de rechter schouder gebreid:
Het voorpand wordt schuin gebreid – zie Fig. 1. Lees het patroon + Tips Meten voordat u begint met breien!
Zet 30-32-36-38-41-43 st op met breinld 4,5 mm en Silke-Alpaca. Brei 2 nld ribbelst (1e nld = verkeerde kant).
Brei de volgende nld als volgt (op de verkeerde kant):
4 ribbelst – zie de beschrijving hierboven - 26-28-32-34-37-39 tricotst. Meerder 2 st aan het eind van de nld (= Zijkant “Side” A) = 32-34-38-40-43-45 st.
Brei door als volgt (op de goede kant):

Moet ik nu eerst 4 ribbelsteken maken en dan meerderen of pas na de tricosteken gaan meerderen. Het hoe doe ik dit meerderen precies?

Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2008 om 12:28

Als ik het patroon lees moet je eerst de 4 ribbelsteken breien, dan de meerdering en vervolgens de tricotsteken. Je meerdert dus tussen de ribbel en het tricot. En het meerderen aan het einde van de naald gebeurt dus ook tussen het tricot en de ribbel.

Succes met breien!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns