Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotendrops 109-53

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Maria Johanna View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: drops 109-53
    Posted: 01 Januari 2009 om 15:59

Hoi allemaal,

Ik heb de wol in huis gekregen. Ik ben nu begonnen met de stekenproef. nld 5. Beide kwaliteiten = twee draden. Tricotsteek. 17 steken opzetten en 22 nld breien = 10 x 10.

Ik kom dan op een vierkantje van 9 x 9 cm. Ik heb geen ervaring met het veranderen van naalden. Tot dus ver met enkele draden (voor sokken) klopte de stekenproef altijd meteen. Ik zou graag van jullie willen weten welke naalden jullie nu zouden kiezen. Punt is dat ik tot naalden 5 alles van mijn oma geėrft heb. Ik denk dat ik nu dikkere naalden nodig heb? Die moet ik dus kopen. Niet het kopen is een probleem. Dat uur rijden naar de winkel wel. Dus graag advies!

Groeten Maria

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2009 om 18:51
toch een dikkere naald gebruiken,of proberen iets losser te breien,maar vaak is dat lastig om vol te houden.
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2009 om 19:21
En naalden bestellen via Internet? Dan betaal je wel weer verzendkosten, maar het bespaart je twee uur rijden (heen en weer) en de reiskosten (en die zijn ook niet mis). En dan kun je meteen wat meer maten bestellen of nog wat leuke extra spulletjes of zo
Back to Top
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2009 om 20:02

Haha! Ik zou zo graag eens een smoezenboek schrijven! Ik denk inderdaad dat ik naalden via internet ga bestellen. Ik woon heerlijk buiten, ik heb de eerste levensbehoefte bij de hand, maar zodra ik wat bijzonders wil moet ik reizen.

Om de verzendkosten te drukken is het natuurlijk een goede reden om nog meer wat leuke dingetjes erbij te bestellen. Het is niet voor niets dat ik ook klant ben bij de hobbydoos . Daar zou ik me arm kunnen kopen. Altijd zie ik meer dan ik betalen kan.

Blijf ik me afvragen hoeveel dikker die naalden zouden moeten zijn. Een halfje; een hele maat? Geen idee...

groeten Maria

Back to Top
Petra T. View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2009 om 22:13
Originally posted by Maria Johanna Maria Johanna wrote:

Ik ben nu begonnen met de stekenproef. nld 5. Beide kwaliteiten = twee draden. Tricotsteek. 17 steken opzetten en 22 nld breien = 10 x 10. Ik kom dan op een vierkantje van 9 x 9 cm.

Heb je precies 17 steken en 22 nld. gebreid?
Probeer het nog eens met bijv. 23 steken en 30 naalden.
Als je dan weer die 17 steken bij 22 naalden meet, kon je weleens op een andere maat uitkomen.
De zijkant heeft nl. de neiging naar binnen te krullen.

Als je nog steeds op 9 bij 9 cm. uitkomt, zou ik nr. 6 gebruiken.
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2009 om 22:59

Ik heb het patroontje opgezocht en ik dacht dat het in ribbelpatroon gebreid was. Als je een eenvoudige steek hebt zoals tricot of ribbelsteek  kan je meerdere steken en naalden gebruiken of wel neem je dikkere naalden. Bij ajour of kabelpatroon kan je best dikkere naalden nemen (wordt anders te moeilijk om uit te tellen).

Volgens mij heb je, om 10 x 10cm te verkrijgen, een 2 a 3tal steken en een 3 a 4tal naalden meer nodig. Het beste is : proeflapje nemen en op tijd es controleren. Als je toch dikkere nlden zou nemen heb je een 5,5 nodig (eventueel nr 6 als je vast breit)

Succes en groetjes,

Dine

Back to Top
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2009 om 13:32

Dank jullie wel voor alle adviezen! Ik ga eerst dikkere naalden uit proberen. Ik laat nog weten!

Fijn hoor zo'n grote vraagbaak!

Zonnige groeten

Marion

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns