Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotendrops 109-53

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Maria Johanna View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: drops 109-53
    Posted: 01 Januari 2009 om 15:59

Hoi allemaal,

Ik heb de wol in huis gekregen. Ik ben nu begonnen met de stekenproef. nld 5. Beide kwaliteiten = twee draden. Tricotsteek. 17 steken opzetten en 22 nld breien = 10 x 10.

Ik kom dan op een vierkantje van 9 x 9 cm. Ik heb geen ervaring met het veranderen van naalden. Tot dus ver met enkele draden (voor sokken) klopte de stekenproef altijd meteen. Ik zou graag van jullie willen weten welke naalden jullie nu zouden kiezen. Punt is dat ik tot naalden 5 alles van mijn oma geėrft heb. Ik denk dat ik nu dikkere naalden nodig heb? Die moet ik dus kopen. Niet het kopen is een probleem. Dat uur rijden naar de winkel wel. Dus graag advies!

Groeten Maria

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2009 om 18:51
toch een dikkere naald gebruiken,of proberen iets losser te breien,maar vaak is dat lastig om vol te houden.
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2009 om 19:21
En naalden bestellen via Internet? Dan betaal je wel weer verzendkosten, maar het bespaart je twee uur rijden (heen en weer) en de reiskosten (en die zijn ook niet mis). En dan kun je meteen wat meer maten bestellen of nog wat leuke extra spulletjes of zo
Back to Top
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2009 om 20:02