Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenGehaakt kinderjurkje met muts

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Landie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Gehaakt kinderjurkje met muts
    Posted: 24 Februari 2009 om 14:48
Hallo,

Ik wil het mutsje van dit patroon maken, ik zit nu aan de rand.

Dit is wat er staat :
Kanten rand:
1. toer: Haak 4 l (= 1 dst), haak 2 dst samen –zie de haaktips van het jurkje-, 3 l en 3 dst samen in het eerste stk, *sla ca. 2 – 2.5 cm over, haak 3 dst samen in het volgende stk, 3 l en3 dst samen*, herhaal van *-* tot het einde van toer en eindig met een hv in de 4. l van het begin van de tr.

Hierover heb ik vragen. 
1e toer : 4 lossen (ok) dan 2 dst samen haken -> ik veronderstel dat die in de eerstvolgende steken moeten gemaakt worden.  Maar dan komt dit : 3 l en 3 dst samen in het eerste stkIs dit dan in het eerstvolgende stokje ? Waar moet dit gehaakt worden. 
Stokjes samenhaken, dat is toch niet in 1 stokje maar vb in 3 stokjes uit de onderliggende rij en dan lussen op de haaknaald laten liggen en dan samennemen op het einde ?

Mij lijkt het toch dat :
4 l (= 1 dst), haak 2 dst samen, 3 l en 3 dst samen in het eerste stk
en
haak 3 dst samen in het volgende stk, 3 l en3 dst samen

eigenlijk hetzelfde moeten zijn (buiten dan dat heet eerste het begin van de toer is en dus het eerste dst uit lossen bestaat.  Maar waarom staat dan in het eerste del gewoon 2 stokjes samen haken en in de uitleg voor de rest van de rij dat die 3 dst in het zelfde stokje moeten ?

Kan iemand me helpen ?  Er stonden in het eerste deel van het patroon wel wat fouten maar die heb ik gemakkelijk gevonden maar de uitleg voor de rand snap ik helemaal niet.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2009 om 16:02

Waarom het er staat is mij niet duidelijk,maar je hebt het zelf eigenlijk al wel goed begrepen,die eerste lossen zijn het eerste dubbele stokje.als je het doet zoals je het zelf hebt beschreven lijkt het mij wel goed te gaan.je moet wel steeds die 2 cm. overslaan.

Succes.

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2009 om 01:17

wat je ziet is een soort waaier- achtige rand en volgens mij klopt het zoals jij het hebt begrepen.

Wil je het zeker weten wat de juiste wijze is kun je een stukje op verschillende manieren haken en kijken welke het meeste op het plaatje lijkt.

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Landie View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2009 om 17:42
Ik ga het dan maar op goed geluk proberen. 

Op de foto is het helemaal niet duidelijk, dat maakte het moeilijk om te zien wat ze bedoelen;
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.875 seconden.
Lang Yarns