Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHelp Help Help

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Help Help Help
    Posted: 25 Maart 2009 om 22:56

Van Zelfgemaakt

Hallo allemaal, is er iemand die mij aub wil helpen met een breipatroon, ik ben maar begonnen met de foto want ik wist niet meer zo goed hoe ik hem moest invoegen, maar jipee het is gelukt.Ik hoop dat als je er op klikt hij dan ook groter word, zodat iedereen het kan lezen. Ik heb van Rita een copy van een schitterend boekje gekregen, en ben nu begonnen met dit beertje. Maar van de voetjes begrijp ik helemaal niets, ik weet ook niet zo goed wat ze met een fronseldraad bedoelen, is dat gewoon doorrijgen. In het begin snap ik de voetjes wel, maar dan staat er kant af in naald 13 en dan daar weer achter iets van minderen. Ik hoop dat iemand het me heel simpel kan uitleggen.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Groetjes Lidia

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2009 om 23:05

het patroon kon ik niet goed lezen maar wat heb je een mooie dingen al gemaakt heb je fotos even bekeken

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2009 om 23:13

Hi Tinneke

Ja ik heb best al veel gemaakt, en ik heb een tijd niets gedaan omdat we het zo druk hadden met het nieuwe huis. Dus ik ben net weer begonnen kom eindelijk een beetje tot rust, en ik dat ik begin met een eenvoudig beertje, en dan snap ik het niet. Ik kan best goed breien maar heb hele duidelijke patronen nodig. Jammer dat het niet goed te lezen is, ik hoop dat iemand hem zelf heeft en me zo kan helpen. Ik had niet zo snel al een reactie verwacht, het is in Nederland toch best al laat, hier in Australie is het net 8.45 uur in de ochtend.

Groetjes Lidia

Back to Top
creatieve meid View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2009 om 23:22
ik heb het boekje zelf en het beertje gemaakt, wil er morgen wel even naar kijken
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2009 om 23:59

O geweldig dank je wel, ik wacht geduldig af.

Lidia

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2009 om 10:34

Hoi Lidia,

Ik kon het wel goed lezen in picasa (opende je foto automatisch in).

Volgens mij hoort het 'afk' pas op het eind te staan, want daar mis ik het!

Dus in de 13e naald begin je met de minderingen en aan het eind kant je dus de laatste steek af. Zo begrijp ik het tenminste, maar wacht even af wat creatieve meid ervan zegt.

Lijkt me fijn om in het verre australie toch op deze manier contact te hebben met de nederlandse vrouwen.

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2009 om 12:10

Hi Judy

Ja dat is echt geweldig leuk om als je zo ver weg zit, toch nog zoveel kontakt heb met Nederland, en erg leuk hoor hoe iedereen hier elkaar helpt, ik heb al veel patroontjes gekregen, van Rita een heel boekje en van Wanda 2 cd's helemaal vol met patronen. Ik ben er erg blij mee, ik hoop binnenkort weer veel te breien. Ben drie jaar geleden gestopt met werken en ook hier naar toe verhuist, veel te regelen in het begin, maar je valt toch wel in een gat hoor als je niet meer werkt. Maar ik vermaak me wel met handwerken, ga binnenkort weer naar de club toe.

Ik wacht zeker even wat creatieve meid ervan zegt want zij heeft hem zelf gemaakt, dus dan weet ze het vast wel.

Groetjes Lidia

Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2009 om 21:18

pff, daar komt die dan al is uitleggen niet mijn sterkste kant.

het staat er wat ongelukkig, maar je begint met 28 steken. Dan brei je 13 toeren. In de 13e toer kant je af.

In die 13  toeren  ga je in de 2e, 6e, 8e 9e en 10 naald zowel aan het begin van de naald als aan het eind van de naald 1 steek minderen.

het minderen aan het begin en het eind doe ja als volgt:

begin: 1 steek breien, 2e en 3e steek samen breien.

einde: je hebt nog 3e steken op je naald. je breidt 1e en 2e samen en de laatste steek weer normaal.

hoop dat het zo duidelijk is en anders gil je maar weer.

Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2009 om 22:17

Dank je wel, ik heb inderdaad nog een beetje moeite om het te begrijpen, maar ik denk dat ik het maar gewoon ga doen dan snap ik het misschien wel beter. Ik raak in de war door dat er staat dat je drie steken over houd, ik dacht 28 st.dan 5x mind. hou ik er toch 18 over.

Maar door jou uitleg begrijp ik dat je op een gegeven ogenblik op 1 naald nog 3 st. hebt en dat je dan afkant, maar dan pas als ik 12 naalden heb gebreid zodat ik in de 13e afkant. Heb ik dan 3 steken op 1 nld en 7 op die ander.

Dus na het minderen toch nog even 2 naalden breien voordat ik afkant, begrijp ik dat dan goed?

Dank je wel, Groetjes Lidia

Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2009 om 23:27

het klopt inderdaad dat je na naald 10 18 steken over houdt. Dan brei je nog twee naalden. En dan in naald 1 3 afkanten.

Elke naald dat je afkant, brei je 1 steek, 2 samen totdat je nog 3 steken op je ene naald hebt.

van die 3 steken brei je dan de 1e twee samen en de laatste steek gewoon.

Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2009 om 00:37

Hallo Dames

Het is gelukt al geloof ik dat ik toch het voetje niet helemaal goed heb gedaan, want nu ik het weer lees wat creatieve meid schrijft, ik heb gewoon alles in de 13e naald afgekant, en dat was denk ik fout want ik had 1st.breien 2st.samen moeten doen. Dan had het voetje er denk net iets anders uitgezien.

Maar ik vind hem toch leuk geworden hoor, ik ga hem nu even neerzetten bij mijn creaties, ben benieuwd hoe jullie hem vinden.

Nog harstikke bedankt voor de hulp zonder jullie had ik het niet af kunnen maken, omdat ik helemaal niets van het minderen begreep.

Groetjes Lidia

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2009 om 06:07

he, als ik het goed begrijp spreken ze over afkanten in naald 13 terwijl ze eigenlijk minderingen bedoelen?? Niet echt een duidelijke beschrijving!

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns