Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraagje haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraagje haken
    Posted: 12 Augustus 2014 om 19:10
Hey hey meiden,

Ik ben bezig met drops patroon 145-4
Echt een super leuk vestje.

Nou heb ik het gelet gedeelte compleet klaar. En ben zo ver om door te gaan met de volgende delen. Deze moet je nl apart haken.
Wil met achterpand gaan beginnen. Maar mij is niet helemaal duidelijk waar ik aan moet haken.

Ze geven aan ga verder heen en weer met dstk-groepen volgens A1.
Maar A1 begint met 5 lossen.
Kan niet alleen de dstk-groepen doen, want dan kan ik niet keren.

Hoop dat iemand me kan helpen

Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2014 om 19:14
Dit patroon bedoel je? http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=145&d_id=4&lang=nl Ik zet even de link erbij. Is makkelijker voor de deskundigen (ben ik niet, dus ik kan je niet helpen, sorry). Leuk vestje! 
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2014 om 19:16
Hihihi.... Was net bezig de link op te zoeken om hem erbij te zetten.
Die van jouw pakt bij mij niet.
Maar super lief van je

Klik hier voor het patroon
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2014 om 19:24
Nee, ik zie 't al: staat een spatie te veel in. Pffff.... Confused 

Big smile 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2014 om 19:33
zoals ik het kan lezen (ben ook geen echte kenner van patronen) moet je beginnen na het eerste markeerdingske en tot het 2de markeerdingske = achterpand en daarin moet je de (halve) armsgaten maken.
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2014 om 19:37
Ben ook geen krak,maar lijkt me een heel schoontje!
Succes!
Groetjes Creananske

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2014 om 20:12
Van de 5 stokjes waar je mee moet beginnen zijn de eerste 4 bedoeld als vervanging van het eerste stokje. De 5e is de tussenlosse die tussen iedere groep zit. Daarna haak je 2 stokjes, 1 losse en dan begint het gedeelte dat je moet herhalen. Je eindigt je toer door de laatste stokjesgroep af te maken, daarna 1 losse en nog 1 stokje. Ik zie nu dat het dubbelstokjes zijn maar ik neem aan dat je dat begrepen had.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2014 om 16:32
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Van de 5 stokjes waar je mee moet beginnen zijn de eerste 4 bedoeld als vervanging van het eerste stokje. De 5e is de tussenlosse die tussen iedere groep zit. Daarna haak je 2 stokjes, 1 losse en dan begint het gedeelte dat je moet herhalen. Je eindigt je toer door de laatste stokjesgroep af te maken, daarna 1 losse en nog 1 stokje. Ik zie nu dat het dubbelstokjes zijn maar ik neem aan dat je dat begrepen had.

Ik snap helemaal wat je bedoeld lidwina.
Alleen ik begin te haken voor het achterpand na de eerste 6 dstk groepen overgeslagen te hebben. Dan mort ik hem daar ergens met een halve vaste aanhaken. Weet allen dus niet hoe.
Als ik met dstk start kan ik aan het eind nl niet keren. Niks om mee de lucht in te gaan!
Ik zou moeten starten met idd 4 losse (1dstk) losse en dan de dstk groep. Maar waar zou ik deze dan aan moeten hechten tussen dstk groep 6 en dstk groep 7
Dat snap ik dus niet.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2014 om 16:37
Ik heb hem een poosje geleden ook gehaakt. Kan me geen problemen herinneren. Zal vanavond thuis eens kijken of ik begrijp wat je bedoelt.
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2014 om 16:54
Originally posted by JokeP JokeP wrote:

Ik heb hem een poosje geleden ook gehaakt. Kan me geen problemen herinneren. Zal vanavond thuis eens kijken of ik begrijp wat je bedoelt.

Dank je joke
Graag
Gaat dus om overgang gilet en het achterpand.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2014 om 17:57
Heb je nog even kunnen spieken Joke?
Heb zelf nogmaals gekeken, maar kom er niet mee verder helaas
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 11:45
Oooohhh, excuses, heb er geen seconde meer aan gedacht. Ik ga het nu op een briefje schrijven dat ik zeker vind als ik thuiskom dan moet het goedkomen.
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 13:27

Oooohhh, excuses, heb er geen seconde meer aan gedacht. Ik ga het nu op een briefje schrijven dat ik zeker vind als ik thuiskom dan moet het goedkomen.

Bent een schat joke
Dank je
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 20:41
Heb het vestje en de beschrijving erbij gepakt en volgens mij is het inderdaad zoals Lidwina zegt. Ik ben begonnen met een halve vaste rond het boogje voor een dstk-groepje. Dus eigen tussen groepje 6 en 7. Vanaf daar verder met 5 lossen.
Hoop dat het zo lukt.

Groetjes,
Joke

Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 21:16
Als je het zou doen zoals je beschrijft, komt het dus alleen niet meer recht boven elkaar te staan. Er gaan in 1 lus twee stokjes, 1 losse en weer twee stokjes.
Als je in de lus begint met 4 losse (1stk) en 1 losse dan kom je naar mijn idee niet uit.

Hé bah.... Nee.. heb hem niet.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 21:33
Nee, niet in een lus beginnen maar juist rond het 'boogje' waar geen lossen tussen zitten. Dan vijf lossen en in het echte boogje het groepje haken.
Groetjes,
Joke

Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 22:25
Dat had ik al geprobeerd, maar dan komt de ruimte ertussen alsware niet overeen met het begin van de toer zeg maar.(het gaatje/ruimte is kleiner)
Dus dacht ik dat dat niet juist was.
Maar snap hem en ga het gewoon doen.

Dank jullie wel :)
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 23:12
Ik hoop dat het gaat lukken. Weet niet hoe ik het anders uit moet leggen. Succes!
Groetjes,
Joke

Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2014 om 11:30

Ik hoop dat het gaat lukken. Weet niet hoe ik het anders uit moet leggen. Succes!

Helemaal top uitgelegd en gelukt.
Nog bedankt voor het helpen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns