Muts breien |
Reageer ![]() |
Autheur | |
rejolf ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 15 Augustus 2014 Status: Offline Points: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20 Augustus 2014 om 13:16 |
Hallo iedereen,
Na ontelbare sjalen te breien ben ik klaar voor iets anders ![]() Kan je een muts breien met 2naalden of kan dit alleen door te haken.? Iemand toevallig een patroon? groetjes Jolien
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uhm ja, dat kan maar waarom zou je ??? Later moet je het dan weer aan elkaar knutselen.
Wat denk je van een rondbreinaald als je breien met meer naalden niet ziet zitten ?
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Met gewoon naaigaren in de goede kleur kun je een vrij onzichtbare naad maken. Als je geen zin hebt in rondbreien hoeft het niet. Jij bent de chef. Als er op bepaalde plaatsen geminderd moet worden, geef je die aan met lusjes van een dunner garen in een contrastkleur.
Zo kun je ook Kerstballen breien op twee naalden, of knuffels. Soms moet je even rekenen of kantsteken toevoegen, maar verder ben je vrij in je doen en laten. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Even bij google muts breien op 2 pennen intikken en er komen eenvoudige langs eventueel ook geschikt voor een rondbreipen als je dat wilt
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Volgens mij werkt de site van Zeeman met Muts have nog steeds.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
koffiebuikje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 29 Mei 2014 Locatie: nederland Status: Offline Points: 559 |
ik heb wel iets anders nieuws gezien met een gratis patroon van een muts
het heet knooking dat is breien met een haaknaald http://hetploegske.be/?p=10097 https://www.youtube.com/watch?v=igAypsLsddI |
|
![]() |
|
Knooken wordt heel soepel, inderdaad prima voor een muts, maar je moet er wel een echte knooknaald of een verlengde tunische naald voor hebben, waar je dan de kraal en knoop van af haalt.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
koffiebuikje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 29 Mei 2014 Locatie: nederland Status: Offline Points: 559 |
nou eerlijk gezegt ik had er nog nooit van gehoort ik had het lijkt me wel weer ies anders dan breien
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Ik heb Magtelt zien knoken en op utoeb dames zien knoken en ik werd er niet warm van, maar ieder zijn meug.
Voor rejolf is het misschien ook net iets té, ze heeft de sjaals onder de knie en gaat nu op richting de muts en met dit weer is dat
geen verkeerd id.
Er is hier eerder een oranje muts langsgekomen (met patroon) en die moest geloof ik later in elkaar genaaid worden - misschien
weet iemand nog welk onderwerp dat was ?
|
|
![]() |
|
rejolf
ik geloof dat jij de patronen van jou sjaals van de zeeman zijn toch nou ik had daar gekeken daar staan ook mutsen bij die met een rondbreinaald of met 2 naalden zijn gebreid kijk zelf maar eens http://www.zeeman.com/getdoc/972f0294-b754-4aa0-bdb0-f5076ecfc34e/Muts-Have-Home.aspx |
|
![]() |
|
Zeman had een paar jaar geleden een boekje met sjaals, ik heb daar wel een dwarsgestreepte uit gebreid. Honderden steken op een rondbreinaald en dan rechtbreien en soms steken overnemen zonder te breien, waardoor een grappig vlechtpatroon ontstond. Met telkens een nieuwe kleur en de afgeknipte draden en begindraden liet je hangen als franje. Misschien staat die op de site van Zeeman. Anders moet ik in mijn kasten duiken voor het boekje, maar dat wordt een 5jarenplan.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
simonevv ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
Inderdaad weer eens wat anders dan breien en haken, nu kunnen we het samen doen
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |