Hoe zelf ontwerpen? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Vivian98 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 08 Juli 2014 Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 08 Juli 2014 om 11:19 |
Hoi hobbydoosjes,
Ben lang weggeweest.. Het is namelijk al drie jaar geleden dat ik voor het laatst ben ingelogd op dit forum en ben ik dus mijn inloggegevens vergeten ![]() Hierbij mijn vraag, ik wil graag zelf een patroon maken voor bijvoorbeeld een popje of kleding voor het popje etc. maar heb geen idee hoe ik moet beginnen om een goed resultaat te krijgen. Ik weet dat je veel moet oefenen en proberen maar jullie hulp (Tips) is van harte welkom! Bedankt! |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wil je gaan naaien, haken of breien? Voor breien is er een boek, ik heb het vanmorgen nog in de bieb zien staan. Ik haak en brei proeflapjes en die wikkel ik om lijf, hoofd en ledematen van poppen om te kijken hoeveel steken er nodig zijn. Naaipatronen voor poppen staan in Andrea Kreativ, daar kun je de kunst afkijken. Ook in oude poppenburda's, maar dan wordt het zoeken.
Poppen naaien, breien of haken, daar zijn boeken genoeg voor. Zelfs Zeeman heeft er één. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Vivian98 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 08 Juli 2014 Status: Offline Points: 3 |
Ik wilde ze haken, maar omdat er in onze omgeving veel vraag is naar poppen voor een poppenhuis etc, vroegen er mensen of ik ze verkocht. Ik vraag er niet de hoofdprijs voor enkel voor de garen en vulwol meestal geven ze er nog wat extra's bij voor de inspanning maar de patronen in de haakboeken zelf mag je niet doorverkopen (Ik bedoel als je ze hebt gemaakt) geloof ik ook niet als je ze in knuffelvorm verkocht. Of klopt dit niet?
Vandaar dat ik patronen zelf wil ontwerpen ook voor kleding.
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Dat hangt er vanaf, in sommige boeken staat hier uitdrukkelijk iets over vermeld. Maar als je gewoon af en toe een pop maakt en
dan de kostprijs vergoed krijgt en iets voor de moeite dan is het denk ik geen probleem.
Waar de patronenmakers niet op zitten te wachten is iemand die 100 kleine kindjes aan het werk zet om dan mooie sier met zijn geesteskind
te maken zonder er bij te vertellen van wie het patroon is.
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Misschien kun je ook een eigen creatie maken, door een combi van verschillende patronen te nemen.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik volg patronen nooit letterlijk, ik laat me inspireren.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
Ik begin netjes met een patroon. maar het duurt niet erg lang dan ga ik met mijn eigen idee verder
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |