Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp gezocht door een beginnend breister!

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Retsiemlorac View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Retsiemlorac Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp gezocht door een beginnend breister!
    Posted: 19 April 2014 om 23:32
Hey allemaal!

Ik ben net begonnen met breien. Nadat ik wat sjaals, cols en patronen heb gemaakt was ik klaar voor een nieuwe uitdaging. Dus na wat patronen te hebben bekeken besloot ik om het 153ste nummer van drops te kopen. Hierin staat een leuk en simpel wit truitje in ribbelsteek. Nou moet ik zeggen dat ik vrij weinig van dit patroon begrijp...
Ik heb het patroon zelfs nog aan mijn oma laten zien, maar die werd er ook niet veel wijzer van. Dus toen dacht ik laat ik het hier is proberen.

Nou het eerste waar ik tegenaan liep was het feit dat het gebreid wordt op een rondbreinaald, maar je toch een voor- en achterpand moet maken. Ik snap niet helemaal waarom je dan nog rond moet breien. Aangezien je toch gelijk een 'koker' breit. Het enige wat ik me kon bedenken was dat je het patroon uiteindelijk aan elkaar breit om het steviger te maken. Iemand een idee?
Het tweede waar ik tegenaan liep was het minderen/meerderen van de steken. Er staat dat ik 1 steek aan elke kant moet minderen bij een hoogte van 4 cm. Waar moet ik dan de steken minderen? Het lijkt me dat er maar 1 duidelijke kant is, namelijk de aanhechting. Ik snap niet waar de andere kant dan is...

Het zou heel fijn zijn als iemand mij hiermee kan helpen!

Alvast bedankt namens een enthousiaste beginnende breister
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2014 om 23:42
Hm, voor dat minderen kan ik je niet helpen. Maar voor wat betreft die rondbreinaalden, daar kun je ook gewoon mee breien. Het voordeel is dat je meer steken kwijt kunt en je pennen niet zo zwaar worden. Maar je kunt dus ook gewoon rechte naalden gebruiken.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2014 om 08:54
hai de andere kant is de andere kant!
stel je hebt aan een kant geminderd, aan t begin en niet de eerste steek maar de2e en 3e brei je samen(staat mooier) dan brei je de naald uit , en je bent bij de andere kant daar doe je weer de 2e en de 3e samenbreien,
hoop dat je t nu snapt
kijk ook ff bij ff voorstellen
hoop dat je nu verder komt
Back to Top
Retsiemlorac View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Retsiemlorac Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2014 om 21:25
Heel erg bedankt!! Ik ga morgen gelijk proberen of het lukt. You made my day
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns