Nieuwe kluwen beginnen in open boucléhaakwerk |
Reageer ![]() |
Autheur | |
lidy* ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19 Mei 2014 om 19:52 |
Ik ben bezig met een sjaal in een open patroon. Lace-achtig dus, maar dan met dikker bouclégaren. Hoe zouden jullie daarin beginnen met een nieuwe kluwen? Ik heb al geprobeerd of ik de Russian join kan gebruiken, maar er valt weinig te splitsen aan deze wol. Iemand een idee?
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
zou in ieder geval aan de buitenkant beginnen, anders moet je 2 draden ergens in je werk afhechten en dat blijf je denk ik zien
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
even op you tube kijken daar staan div manieren uitgelegd om aan te hechten
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
In lacewerk gebruik ik de Russische manier als het niet aan de zijkant kan. Maar ik splits geen draad. Ik vouw de draden ook niet om elkaar heen. Ik doe de draad in een naald met een spitse punt, bv een stopnaald, dan steek ik de de naad door de draad van de draad die ik aan wil hechten. En rijg hem er zo ongeveer 10 cm door. Laat aan beide kanten nog een stuk draad hangen. Ik kan mij niet herinneren dat er iets staat van draad splitsen. Ik heb het al op deze manier met heel dun lacegaren gedaan, je ziet het zo goed als niet. Ik had nl bijna 400 steken op de naald staan en gehoopt dat ik nog een hele pen kon kon breien. Niet dus en in helemaal terugsteken over ruim 300 steken had ik geen zin. Als je de draden om elkaar heen slaat zoals de officiële manier is, rijg je in principe de draad door zichzelf, op mijn manier door de andere draad. Het voordeel vind ik dat je later de draad nog iets zou kunnen aantrekken als je vind dat het te los zit. Daarom laat ik ook wat draad hangen. Kun je afknippen na dat je geblockt hebt.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
lidy* ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
Dank je, Lida. Je hebt gelijk: ik heb die manier van aan en elkaar verbinden 1x eerder gebruikt bij heel dikke wol en daar zie je dan heel goed de afzonderlijke 'draden', vandaar mijn splitsen. Maar het is inderdaad zoals jij zegt en ik had geen idee dat dat met heel dunne draad ook moet werken, maar ik ga het proberen deze week! Nogmaals dank!
Breienmaar en Mutti, natuurlijk ook bedankt voor jullie bijdragen. Ik ga toch eerst Lida's methode proberen.
|
|
![]() |
|
zakdoek ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
Ik heb ook een poos de Russian Join gedaan, de laatste tijd doe ik deze: http://www.youtube.com/watch?v=-nq_7EXTWHE Het geeft een heel klein knoopje waar je niks van ziet of voelt. Je moet echt heel goed gaan voelen om hem terug te vinden.
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Deze gebruik ik ook wel. Bij sommige garens zit hij niet goed vast. Dwz. ik heb het idee dat ik hem los zou kunnen trekken. In wol werkt hij prima. Ik denk dat jezelf even moet proberen welke methode het geschiktste is voor het garen dat je gebruikt.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Nou, toch ook nog diverse knoopjes geprobeerd, maar daar lijkt dit garen in elk geval niet geschikt voor. Dus 't is de Russian join geworden, the Lida way!
![]() Nogmaals dank, Lida. Ik dacht echt dat 't met dit garen niet zou lukken. 't Is even pietepeuteren, maar werkt prima en ik ben er heel blij mee!
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |