Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Heeft iemand een goede tip?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Heeft iemand een goede tip?
    Posted: 01 April 2014 om 18:04
Ik zit vast. Ik zag een dwarsgebreid vest. Vond het mooi, maar het patroon klopte niet met mijn garen. Dus aangepast. Het hele vest is in tricotsteek gebreid. Bij het patroon was het hele vest omgehaakt met 2 toeren vasten. De mouwen zijn gewoon van beneden naar boven gebreid zonder boord. Dus omkrullen. Begonnen met haken, krullen. Googelen. Een heleboel tips geprobeerd. Het resultaat. Vasten en iedere 3e gebreide steek overslaan. De 2e toer in kreeftsteek. Mouwen prima geworden.
Toen het vest. Als probeersel. Ergens bij een voorpand begonnen en toen de hoek om. 3 vasten 1 steek overslaan, 2 vasten 1 steek overslaan, 1 vaste 1 steek overslaan, 1 vaste, 1 losse, 1 steek overslaan, 1 vaste, 1 losse enz., Met vasten als 2e toer, met kreeftsteek als 2e toer. Dit is wat ik tot nu toe geprobeerd heb. Het resultaat het krult naar buiten om.
Mijn volgende optie is. Langs het voorpand de steken opnemen en er een rand aanbreien in ribbels, of gerstekorrel. Dan langs de onderkant en de voorkant haken. Het vest was gelukkig gemaakt van midden tot midden, was dus tegen elkaar aan bedoeld.
Ik heb gebreid met naalden 3, gehaakt met 3 en ook 2,5 geprobeerd. Het resultaat bleef gelijk.
Ik ben aan het einde van mijn breierslatijn. Wie redt mij????

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2014 om 18:21
Heel dom hoor, wat het eerst bij me opkomt is de vraag heb je al geprobeerd het te wassen en te spelden op formaat ?
Soms wordt het krullen dan minder, soms ook niet.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2014 om 18:24
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik weet dat het dan beter wordt, maar heb mijn twijfels of het helemaal goedkomt. Ik heb het vest kant en klaar gezien en het was prima, ik vraag mij dus af waarom het bij mij niet lukt. De mouwen zijn wel goed.
Groetjes, Lida.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2014 om 18:37
Het is dwars gebreid en het is een vest, dus je haakt langs je afgehechte steken. Ik heb even gezocht, kon zo snel niet echt iets vinden.
Daar haken ze twee toeren halve vasten, maar wat me opvalt als ik het zo zie dat ze niet in de steek maar eronderdoor haakt de 2e toer dan.
Die mouw is denk ik makkelijker te temmen omdat het minder steken zijn
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2014 om 18:42
Ik heb het eens met een trui gehad die ik gemaakthad op de breimachine. Boord 1r, 1av en daarna verder in tricot. En die boorden floepten dus ook steeds omhoog, naar buiten.
Ik dacht dat mijn breijuf daarover had gezegd, dat ik mijn boorden te strak had gebreid tov het tricot gedeelte.
Dus misschien haken met 3,5.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2014 om 19:25
Bedankt voor de link. Ga ik ook proberen. Ondertussen vlijtig verder gegoogeld.
Op duitse sites wat gevonden. Het schijnt tekomen doordat de averechte steek meer plaats inneemt als de v-tjes van de rechte steek. Dus de ribbeltjes hebben ruimte te weinig en zoeken hun weg. Brei je daarbij ook nog strak en met elastisch garen, vererger je het probleem. Ik brei strak en met wol, dus elastisch. Katoen schijnt het minder te doen.
Hier heeft men een oplossing, maar die is dus voor mij te laat, want het werk is af. Zou alleen de afkantrand op nieuw kunnen doen, maar dan is de opzetrand nog hetzelfde. Maar dit allemaal geleerd hebbende zal ik verder gaan proberen in het zoeken van een combinatie van het een en ander. 
Groetjes, Lida.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2014 om 20:26
boorbandje mee haken .

los boordje breien en panden erin schuiven ??? .

Met die phildar meth een boordje aanzetten

Ik roep maar wat want ik weet het ook niet
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2014 om 11:33
Voeren?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2014 om 15:55
Allemaal lachen!!! Ik heb iets overgeslagen. Ik moet langs beide voorkanten steken opnemen met een dunnere naald, dan 3 naalden averechte tricotsteek en 3 naalden tricotsteek breien. En dan pas eromheen haken. Dat ga ik dus nu allereerst doen.
Heb ik een excuus? Een ietsiepietsie excuus. Doordat ik alles heb moeten aanpassen heb ik niet meer verder gelezen, pas weer bij de afwerking gekeken. Een beetje dom, nietwaar? 
Groetjes, Lida.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2014 om 16:01
Hihihi. Je zou dus ook die verkorte rechtnaalden van die duitse dame kunnen breien . . .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2014 om 16:44
Zou ik inderdaad ook nog kunnen doen. Ik denk dat het niet nodig zal zijn. ik moet nl  op letten dat de eerste averechte naald aan de goede kant is. ik denk dat je dan al ongeveer dat effect krijgt. Maar het is inderdaad nog een optie. Wat de onderkant betreft, in dit geval dus eigenlijk de zijkant van het breiwerk,
ga ik er een valse zoom aan breien als het niet goed wordt. Maar als ik meteen goed gelzen had, had ik gisteren niet de halve dag in nederland, duits, engels hoeven googelen. Nee geen frans, dat is niet zo echt mijn favoriet.
Groetjes, Lida.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns