nijlpaard |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Beachie ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 27 Februari 2011 om 16:31 |
hallo iedereen, Net begonnen aan het nijlpaard, maar al gestrand bij rij 3. Ik begrijp niet hoe ik van 13 naar 16 steken kom. Ik tel als volgt in rij 3: geen losse voor de 1e steek = -1, dan 3 vasten in 7e steek = +2, dan een vaste in de laatste losse van de opzetketting i = +1, dus in totaal +2 = 15 steken waar zit de denkfout? Ik vind het nijlpaard superleuk dus graag advies. ik ben zelf meer een breister maar wil graag leren haken. groetjes zie onder de tekst van het patroon: rij 2 : Haak geen losse voor de eerste steek, maar begin met een vaste in de tweede steek, haak de rij uit, haak nog een vaste in de laatste losse van de opzetketting (13), keer het werk |
|
![]() |
|
speets ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 17 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 109 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
+2 +1 is toch +3 en geen +2? ![]() |
|
Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
|
|
![]() |
|
Beachie ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2 |
Als ik geen losse maak voor de eerste steek en begin met een vaste in de tweede steek dan minder ik eigenlijk met 1. Dus -1 en kom ik dus uit op +2 steken.
|
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
rij 3 : Haak geen losse voor de eerste steek, maar begin met een
vaste in de tweede steek, haak 6 vasten, haak 3 vasten in de 7de steek,
haak de rij uit (6 vasten), haak nog een vaste in de laatste losse van
de opzetketting (16), keer het werk
Zoals ik het zie is het: * 6 vasten * 3 vasten in de volgende steek * 6 vasten * 1 vaste; 6+3+6+1= 16 steken |
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
ilyani ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Juli 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1192 |
Ja, zo lees ik het ook. |
|
groetjes miranda
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |