Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haken minihondje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Stje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: haken minihondje
    Posted: 01 Maart 2011 om 11:37

Hallo iedereen,

Ik ben gestart met het haken van het shiba hondje (uit het boekje: minihondjes haken). De kop lukte heel goed maar het lijfje heb ik al 3 maal opnieuw gedaan en het lukt nog steeds niet. Het probleem is de combinatie van een halve vaste op het einde van de toer en een losse aan het begin. Ik heb al info gezocht op het internet maar weet nog steeds niet hoe het moet. Kan iemand me soms helpen want ik zit echt vast.

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2011 om 11:53
Ik begrijp niet helemaal wat precies het probleem is. Wat gaat er dan verkeerd?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2011 om 11:57
Is het soms weer de keerlosse, die telkens de kop opsteekt?

Als je een beginnende haakster bent, krijg je daar mee te maken. Je eindig een toer met een halve vaste. Om nu een toertje hoger te komen, haak je één losse en die telt als eerste vaste van de volgende toer.

Haak je halve stokjes, dan haak je twee keerlossen, bij een heel stokje drie. Maar al die lossen tellen als eerste steek van de volgende toer.

Bij haken in spiralen heb je dat niet. Dan ga je gewoon door en geef je de eerste steek van de volgende toer aan met een doorgeregen draadje in een andere kleur.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Stje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2011 om 14:46

dus als ik het goed voor heb dan moet je eigenlijk het aantal vasten in de toer verminderen met 1 want de losse telt als de eerste vaste. De halve vaste op het einde van de toer telt die dan als de laatste vaste in het telpatroon?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2011 om 19:18
Oei daar vraag je wat. Die komt dan weer in de eerste losse van de toer. Volgens mij telt die niet mee.

wat rozengeur.
Back to Top
Stje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2011 om 09:05

Haken in een ronde en dan specifiek het einde en begin zouden ze toch wat meer mogen verduidelijken in die boekjes.

In ieder geval bedankt voor je uitleg! ik ga nog eens een poging doen om dat lijfje in elkaar te krijgen volgens jouw methode.

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2011 om 11:46
Ik zou ook in spiralen haken en dan een draadje/paperclip op de plek van je eerste steek. Dan weet je waar je tour is begonnen.
Back to Top
Stje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2011 om 17:11

dat is inderdaad een goed idee!

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2011 om 19:03
Hij telt niet mee hoor die keerlosse, daarna doe je gewoon
in de eerste steek weer insteken.
Als het goed is houd je dan het juiste aantal steken over.

Leuk minihondjes! ik al er ook eens aan beginnen
ooit......
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2011 om 20:12
Ik heb net van de bieb de minihondjes haken geleend, maar ik zit nu al raar tegen de kop van de dwergteckel aan te kijken. Volgens het schema bestaat die uit 12 toeren, 5 vasten in de beginlus, 5 in de 2e en 5 in de 3e toer en deze 3 toeren moeten 4 keer herhaald worden??????????????

Zucht, schemahaken is toch echt niet mijn ding.

Wie weet hoe het wel moet?
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
xAnnemiekx View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xAnnemiekx Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2011 om 20:39
Oei... jammer dat het zo ingewikkeld is. Ik heb net de boekjes gekocht.
http://www.flickr.com/photos/xannemiekx/

http://www.ravelry.com/projects/xannemiekx
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2011 om 09:16
Ik ga 'm bestellen bij de bibliotheek. Ben wel heel erg benieuwd of mijn hondje er ook in staat... Een Hollandse herder, vast niet...
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2011 om 15:26
In ieder geval niet in het boekje: minihondjes haken. Hierin staan: Chihuahua, Welsh Corgi, Shiba, Cavalier King Charles spaniel, dwergteckel, siberische husky, labrador retriever, maltezer, dwergschnauzer, franse buldog, beagle, mopshond en mobielhangers. Misschien wel in het nieuwe boekje: nog meer minihondjes
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2011 om 15:30
In het nieuwe boekje ook geen enkele herder van wat voor nationaliteit ook. Weer allerlei luxe hondjes.

Maar Renske heeft nu een boekje met hondjes en katjes haken, misschien staat jouw hond daarin.

Ik zag het met een zijdelings oogje en ik dacht "Nee hè, nog een boekje met diertjes". Ik heb net 75 cm kast vrijgemaakt voor 1 meter boeken.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns