gordijn(tjes) |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Onno ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 04 Maart 2011 Status: Offline Points: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 04 Maart 2011 om 10:33 |
Hallo forum!
en vraag van een beginner: ik woon op een schip en heb daar wel 8 kleine vensters van 45x65. Ze liggen elk in een koofje en ik wil er geen rail met een traditioneel gordijn boven hangen, zonde van de mooie vorm van de koof. Mijn idee: een haakje links en een haakje rechts en een simpele lap met twee zeilogen (ringen). Er hangt dan een vlakke lap voor het venster netjes IN de koof. Ik kan dan ook kiezen voor verschillende stoffen wat me wel leuk lijkt. Nu mijn VRAAG! Ik zou die lap graag lekker stevig (stijf) willen krijgen zodat hij mooi hangt. Hij mag wel zo stijf zijn als een placemat voor mijn part! Hoe krijg ik dat voor elkaar? Hebben jullie ideeën? alvast bedankt! Onno |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je zou vlieseline tussen twee lapjes stof kunnen doen.
Met de verkeerde kant tegen elkaar aan naaien, stuk open laten voor het keren, vlieseline aan één kant strijken, hoekjes inknippen, keren en ringen erdoor slaan. En het laatste stukje dichtnaaien natuurlijk. Ik zeg dit nu heel makkelijk, maar als ik het zelf moest doen, zat ik te priegelen en mopperen. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
momopoyolo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 01 Oktober 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 640 |
Je kunt ook proberen een pakje stijfsel op de kop te tikken. In België is de bekendste fabrikant van stijfsel Remy, zij zijn gevestigd in Wijgmaal bij Leuven. In Nederland kan men de Remyproducten onder de naam CrackFree terugvinden in de supermarktrekken. Stijfsel is tegenwoordig niet overal meer eenvoudig te verkrijgen en het product is bij de reguliere drogisten vaak vervangen door spuitbussen met antikreukelspray. |
|
Groetjes van Ric,
http://riccreaties.wordpress.com/ |
|
![]() |
|
saskia welmoed ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 01 September 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 399 |
Je zou ook een soort stof kunnen nemen wat gebruikt wordt voor zonneschermen e.d.Dat is stevig en hangt mooi. In ieder geval succes ermee, groeten, Saskia |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |