Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gordijn(tjes)

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Onno View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Onno Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gordijn(tjes)
    Posted: 04 Maart 2011 om 10:33
Hallo forum!

en vraag van een beginner: ik woon op een schip en heb daar wel 8 kleine vensters van 45x65. Ze liggen elk in een koofje en ik wil er geen rail met een traditioneel gordijn boven hangen, zonde van de mooie vorm van de koof.
Mijn idee: een haakje links en een haakje rechts en een simpele lap met twee zeilogen (ringen).
Er hangt dan een vlakke lap voor het venster netjes IN de koof. Ik kan dan ook kiezen voor verschillende stoffen wat me wel leuk lijkt.
Nu mijn VRAAG! Ik zou die lap graag lekker stevig (stijf) willen krijgen zodat hij mooi hangt. Hij mag wel zo stijf zijn als een placemat voor mijn part! Hoe krijg ik dat voor elkaar? Hebben jullie ideeën?

alvast bedankt!

Onno
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2011 om 11:34
Je zou vlieseline tussen twee lapjes stof kunnen doen.

Met de verkeerde kant tegen elkaar aan naaien, stuk open laten voor het keren, vlieseline aan één kant strijken, hoekjes inknippen, keren en ringen erdoor slaan. En het laatste stukje dichtnaaien natuurlijk.

Ik zeg dit nu heel makkelijk, maar als ik het zelf moest doen, zat ik te priegelen en mopperen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
momopoyolo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer momopoyolo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2011 om 11:40

Je kunt ook proberen een pakje stijfsel op de kop te tikken.

In België is de bekendste fabrikant van stijfsel Remy, zij zijn gevestigd in Wijgmaal bij Leuven. In Nederland kan men de Remyproducten onder de naam CrackFree terugvinden in de supermarktrekken.

Stijfsel is tegenwoordig niet overal meer eenvoudig te verkrijgen en het product is bij de reguliere drogisten vaak vervangen door spuitbussen met antikreukelspray.

Groetjes van Ric,

http://riccreaties.wordpress.com/
Back to Top
saskia welmoed View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer saskia welmoed Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2011 om 15:34

Je zou ook een soort stof kunnen nemen wat gebruikt wordt voor zonneschermen e.d.Dat is stevig en hangt mooi.

In ieder geval succes ermee,

groeten,

Saskia

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns