Pip uit dierenvriendjes haken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Eveline_vm ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 13 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 13 Maart 2011 om 10:39 |
Hallo,
Ik ben net begonnen met haken. Ik ben een pinguin aan het haken en die draagt een muts met streepjes. Het wil me maar niet lukken om de streepjes er mooi door te krijgen. De beschrijving:" Om de kleurwisseling minder zichtbaar te maken wordt niet spiraalsgewijs gehaakt, maar wordt elke toer afgesloten met een hv. Haak met de nieuwe kleur 1 l om de toer te beginnen. Toer 1: 6v in ring, Toer 2: 2v in elke v (12v), enz..." Kan iemand mij dit anders uitleggen waardoor het mij wel lukt? met die hv dan EXTRA gehaakt worden bij het aantal v dat je dan gedaan hebt? en hoe haak ge dan die losse?? Moet je daarvoor eerst in een steek gaan of gewoon een lus op je naald halen?? Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt!!! |
|
E.V.
|
|
![]() |
|
marjolein2202 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 September 2010 Status: Offline Points: 1746 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
je sluit je rondje met de eerste kleur door in de eerste
van die toer een halve vaste te maken. Je weet hoop ik wel wat een halve vaste is. Alshet goed is is je rondje dan compleet. Dan heb je nog wel een lus aan je haaknaald. Dan pak je de nieuwe kleur en daar haal je de draad mee door dat lusje. Dan ga je weer in de volgende vaste van de vorige toer met die nieuwe kleur verder. Snap je dit? |
|
![]() |
|
Eveline_vm ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 13 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5 |
marjolein2202: bedankt voor de uitleg. Ik ga het straks even proberen. Heb echt elke steek moeten leren want ben echt wel een beginner beginner, maar met deze uitleg kan ik weer even voort. Ik zal eens zien of het nu wel lukt!
Bedankt! |
|
E.V.
|
|
![]() |
|
Heb het net even geprobeerd, maar ik denk dat het nog altijd niet is zoals het hoort...
Als je elke ronde afsluit met een hv dan heb je in de volgende ronde wel een steek extra waar je door moet haken en dan kloppen de aantallen niet meer... Waarschijnlijk doe ik weer iets verkeerd, maar ik kan het niet vinden ![]() Nog iemand tips? |
|
E.V.
|
|
![]() |
|
marjolein2202 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 September 2010 Status: Offline Points: 1746 |
Ik denk dat ik wel weet wat je verkeerd doet. Je hebt met
die halve vaste in de eerste van die toer het rondje dichtgemaakt, dan moet je daar als je je nieuwe draad hebt aangehecht niet wéér insteken, dan neem je dus de tweede. Want eigenlijk heb je hem dan al gedaan bij de wisseling van kleur met die losse. ik vind het heel lastig uitleggen zo,maar ik hoop dat je me begrijpt. |
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
![]() |
|
ik begrijp de uitleg wel, maar de praktijk wil precies toch niet helemaal lukken..
Ik ben dus nu in de eerste van de toer een halve vaste aan het haken maar de nieuwe kleur al op mijn naald aan het halen bij het doorhalen van de halve vaste...Dat is bij mij blijkbaar de enige manier waarop ik niet vermeerder in aantal steken...Maar ik denk niet dat het nu klopt... Ik vroeg mij ook nog af of je bij een halve vaste je naald door de volledige steek moet steken of enkel door het voorste draadje? Ik voel mij echt dom en is inderdaad moeilijk om uit te leggen op deze manier he! De rest van de pinguin ging anders vrij vlot ![]() |
|
E.V.
|
|
![]() |
|
ja volgens mij doe je het dan ook wel goed hoor, dan doe je
de laatste halve vaste het doorhalen met de nieuwe kleur. Als je dan op het juiste aantal zit zou ik het gewoon zo doen. Niks mis mee. Je ontdekt vanzelf wat werkt. Ik ben trouwens nooit zo moeilijk als ik een steek per ongeluk te veel heb, dan minder ik hem halverwege de toer wel ![]() Met patroontjes kan dat dus niet, maar met gewoon rondhaken wel hoor ;-) |
|
![]() |
|
xAnnemiekx ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 07 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 684 |
Ik wisselde de nieuwe kleur pas bij de eerste nieuwe vaste. En aan de achterkant nam ik de kleur die ik niet gebruikte mee, zo hoef je niet steeds af te hechten.
|
|
http://www.flickr.com/photos/xannemiekx/
http://www.ravelry.com/projects/xannemiekx |
|
![]() |
|
@Annemiek: wat bedoel je met de andere kleur achteraan "meenemen"? Gewoon laten hangen en bij de volgende toer weer opnemen???
|
|
E.V.
|
|
![]() |
|
malofa ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2010 Locatie: Thailand Status: Offline Points: 394 |
Die halve vaste waarmee je de ring sluit tel je niet mee. En dan de losse die je haakt gebruik je om het hoogte verschil op te lossen. Die tel je ook niet mee als steek. Je eerste vaste die je haakt, haak je in de eerste van je toer. je krijgt dus ongeveer:
_/V V V (ronde 2) V V V V V (ronde 1) (V=vaste die je haakt, _= halve vast om ring te sluiten, /=losse voor de hoogte) Ik hoop dat je het begrijpt. Groetjes Wenke |
|
Sawadee ka (zoals ze hier zeggen)
|
|
![]() |
|
xAnnemiekx ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 07 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 684 |
Nee, zorgen dat je de draad meeneemt tijdens het haken. Aan de achterkant kun je dan de kleurwisselingen ook niet zien. |
|
http://www.flickr.com/photos/xannemiekx/
http://www.ravelry.com/projects/xannemiekx |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |