Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

dikte van de haaknaald

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
karinza View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer karinza Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: dikte van de haaknaald
    Posted: 03 April 2011 om 21:21

hallo ik ben net nieuw hier ik had een vraag over een patroon van een muts er staat dat het gehaakt moet worden met nr 9 ik heb het nu geprobeerd met 3,5 maar deze word heel klein ik wil er namelijk 1 maken voor mijn dochter van 4 kan iemand mij zeggen welk naald dikte het beste kan gebruiken

groeten karinza

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2011 om 21:24

Hallokes,

Ten eerste van harte welkom?Iklees hier je vrag over een muts.

In de beschrijving staat dat je moet werken met nld no 9.

Als jij dat patroon verwerkt met nld no 3,5 dan is het logisch dat

het veel kleiner zal zijn.

Als je de steken aanpast ,ik denk ongeveer maal 3 dan zou het ongeveer moeten kloppen.

Mocht het toch nog niet duidlijk zijn dan mag je gerust vragen hoor.

Groetjes IngeDeV

IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2011 om 22:08

Maat 9 volgens de maten van Canada/UK zou idd 3,5mm moeten zijn. Maar als het patroon uitgaat van een Amerikaanse nr 9 haaknaald dan is het een haaknaald van 5,5mm. Misschien ligt daar het probleem?

http://www.planetshoup.com/easy/tips/convcroc.shtml

geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
karinza View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer karinza Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2011 om 07:11
in ieder geval bedankt voor de reactie maar ik bedoel eigenlijk de muts staat beschreven met haaknaald no 9 maar dan is hij voor een volwassene en heb nu dus met 3,5 gedaan en is super klein geworden mischien voor een kleine pop maar als ik de haaknaald groter doe dan word toch automatisch de muts ook groter ik zat zelf te denken aan 6 maar dat weet ik niet zeker maar als ik wat ingedev beschrijft ik denk dat ik er dan helemaal niet meer uit kom maar ik zal het proberen en anders haal ik gewoon no 6 groeten karinza
Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer winter61beer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2011 om 09:43
beste karinza,er is een topic dat heet voorstellen.zou je dit willen doen dat praat wat gemakkelijker zodat we weten wie je bent,
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.922 seconden.
Lang Yarns