Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hoe kan ik stekenverhouding aanpassen?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
malofa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer malofa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hoe kan ik stekenverhouding aanpassen?
    Posted: 18 Februari 2011 om 03:39
Voor een modelletje dat ik wil haken is de stekenverhouding voor een vierkant van 10 cm  16 stokjes en 8 toeren. (met naald 3.5)

Ik heb met haaknaald 3 geprobeerd, maar zit ik veel te hoog, met haaknaald 4 kom ik wel aan de 16 stokjes, maar heb ik 10 toeren nodig. Wat doe ik verkeerd? hoe kan ik het aanpassen?

Moet ik gewoon enkele toeren extra haken in t patroon?

Groetjes Wenke
Sawadee ka (zoals ze hier zeggen)
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2011 om 09:26
Ligt dat dan niet aan de wol dikte ,of een 3.5 gebruiken dan zit je mischien wel goed
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2011 om 09:35
Je hebt een proeflapje. Dus je kunt het patroon zelf aanpassen. Even uitrekenen wat zij voor steken en toerenaantallen geven en hoe het zit met hun prieflapje en dat omrekenen naar je eigen proeflapje. Het is wel even een gereken, dat wel.

Maar als het met naald 4 goed gaat kun je aldoor die twee toeren extra haken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
momopoyolo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer momopoyolo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2011 om 12:03

Originally posted by malofa malofa wrote:

Voor een modelletje dat ik wil haken is de stekenverhouding voor een vierkant van 10 cm  16 stokjes en 8 toeren. (met naald 3.5)

Ik heb met haaknaald 3 geprobeerd, maar zit ik veel te hoog, met haaknaald 4 kom ik wel aan de 16 stokjes, maar heb ik 10 toeren nodig. Wat doe ik verkeerd? hoe kan ik het aanpassen?

Moet ik gewoon enkele toeren extra haken in t patroon?

Groetjes Wenke

Daar is een proeflapje juist voor bedoeld. Je haakt met het garen en de naald die het mooiste resultaat geven. Je kunt je naald wel aanpassen, maar dan is het de vraag of het nog mooi wordt.

Aan de hand van het proeflapje bereken je dus het werkelijke aantal benodigde steken en toeren.

Dat kan een heel gereken zijn, ik vind het ook niet leuk, maar het is wel nuttig om daar wat tijd en aandacht aan te besteden.

Groetjes van Ric,

http://riccreaties.wordpress.com/
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.402 seconden.
Lang Yarns