Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp bij Granny meisjesponcho van Drops

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp bij Granny meisjesponcho van Drops
    Posted: 23 Februari 2011 om 09:37

Na het zien van Jips haar poncho werd ik erg hebberig en wilde ik ook een poncho voor de  meiden maken. Maar nu loop ik in de 2e toer van het patroon al vast. wie kan me helpen met wat ze bedoelen. Ik heb de vraag ook al in het toppic van Jips gezet. Maar ik ben heel ongeduldig en wil graag verder Maar ik snap het niet. De tekst in blauw. Kan ik niet plaatsen. wie kan me helpen?

2e TOER: Het begin van de toer is een zijkant (schouder). Haak 3 l (= 1 stk), 1 stk in iedere van de volgende 2 v, 1 l,  sla 2 v over, * 1 stk in iedere van de volgende 3 v, 1 l, sla 2 v over *, herhaal van * - * in totaal 3-3-4 keer (= 4-4-5 stk-groepen), 3 stk in de volgende v, 1 l (=punt middenvoor), 3 stk in de volgende v, 1 l, sla 2 v over, * 1 stk in iedere van de volgende 3 v, 1 l, sla 2 v over *, herhaal van * - * in totaal 8-9-10 keer, 3 stk in de volgende v, 1 l (= punt middenachter), 3 stk in de volgende v, 1 l, sla 2 v over, * 1 stk in iedere van de volgende 3 v, 1 l, sla 2 v over *, herhaal van * - * in totaal 4-5-5 keer en eindig met 1 hv in de 3e l aan het begin van de toer = 8-9-10 stk-groepen tussen iedere punt.
Haak dan 1 hv in iedere van de eerste 2 stk en de eerste l-lus.

Hoe werkt dit en hoe ver moet je dit dan doen?

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2011 om 10:01

O ja daar kwam ik ook niet uit, gelukkig snapte Magtelt het en kon ik verder.

Het is als volgt:

Als het goed is heb je nu een toer met die 3 stokjes en een losse ertussen. Die heb je rond, neem ik aan.
Dan ga je met dezelfde kleur als je net gehaakt hebt gewoon in ieder openingetje tussen de stokjes en de losse ruimte een vaste haken.

Dus je steekt nu je naald tussen de 1e 2 stokjes in en dan haak je een vaste, dan steek je tussen het 2e en 3e stokje in en haak je een vaste, dan achter het 3e stokje (dus in de 1losse ruimte) en haak je ook weer een vaste en zo ga je de hele poncho rond.

Toch had ik er een gesprek over met mijn schoonmoeder. Waarom bij een kinderponcho na elke toer die toer vasten. Het maakt het een beetje propperig en vast. Het is alleen maar voor de stevigheid, voor het patroon heeft het geen enkel effect!

Ik ben er nu met 1 bezig en ga die toeren vasten gewoon overslaan. Bij de poncho's of omslagdoeken voor volwassenen in dit patroon hoef je dat ook niet te doen.

Probeer het maar, sla dat maar over en ga verder met de toeren  van 3 stokjes, 1 losse

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2011 om 10:05

Dank je wel voor de snelle reactie, ik snapte het dus echt niet maar ze willen dus dat je de hele circel rond zou gaan. Ik dacht dat je naar een hoek zou moeten werken maar dat snapte ik dan ook weer niet.

Ik ga het proberen.

Nogmaals dank, nu kijken wat het volgende is waar ik op vast ga lopen. Ami's haken is toch weer wat anders dan dit.

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.094 seconden.
Lang Yarns