Patroon konijn Rosa. |
Reageer ![]() |
Autheur | ||
katootje ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 06 Maart 2011 om 14:14 |
|
Hallo allemaal, Wie-o-wie kan mij helpen? Ik ben druk bezig met het breien van konijn Rosa. Nu loop ik bij het kopje vast bij naald 70. (nld 70-nld 77)Snap het even niet. Ditzelfde geldt voor de pootjes, maar dan loop ik bij naald 48 vast. (nld 48-nld 53) Ik hoop dat iemand mij uit kan leggen hoe dit moet, zodat ik snel het konijntje af kan breien. Gr Katootje. |
||
![]() |
||
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Dag katootje,
Het is een stuk makkelijker als je even de naalden noemt waar het om gaat met de tekst erbij :) Ik heb patroon zo niet bij de hand en weet niet wat je nu bedoeld. Tevens zijn wij reuze nieuwsgierig wie er nieuw bij het forum is gekomen ![]() ![]() |
||
![]() |
||
katootje ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 19 |
|
Hoi Dineke, Heb mezelf net voor zitten stellen;-) Ok hier volgen de naalden, met tekst: Naald 70: brei de 4 steken, brei 9 steken aan de zijkant van de naalden 53 t/m 70, brei de laatste 5 steken. Naald 71 : brei 17 steken, brei 9 steken aan de andere zijkant van de naalden 53 t/m/70 en brei de laatste 5 steken (32) Bij de pootjes : Naald 48 : brei 13 steken, keer je werk, brei 6 steken, keer het werk, brei nog 14 naalden op deze 6 steken, brei in de 17e naald de 1e en de laatste 2 steken samen .(4) Brei averecht terug, brei 4 steken, GA VERDER OP DE ZIJKANT en neem 10 steken op en brei de laatste 7 steken Naald 49: Brei 21 steken, neem 10 steken aan de andere zijkant op en brei ook de laatste 7 steken (38) Dit was het. Misschien staat hier op een hele moeilijke manier iets makkelijks omschreven, maar ik snap het ff niet. Gr Katootje |
||
![]() |
||
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
|
Als het goed is heb je 4 steken op de naald,nu moet je langs de zijkant 9 steken breiend opnemen,en dan de laatste 5 steken breien. De pootjes zijn eigenlijk verkorte naalden,dus 13 steken breien,de rest laten staan,keren,6 steken breien,de rest laten staan,en dan 14 naalden over deze 6 steken breien.Dan de volgende naald de eerste twee steken samenbreien en de laatste twee samenbreien==4 steken.Averecht terugbreien over deze 4 steken. Dan aan de zijkant van je lapje 10 steken opnemen en breien,daarna de laaste 7 steken,die je nog hebt staan. Nu bij de volgende naald 21 steken breien en weer 10 steken opnemen,je bent nu aan de andere kant,daarna nog 7 steken breien. Ik hoop dat het duidelijk is,uitleggen op deze manier blijft lastig. succes!! |
||
![]() |
||
|
Dank je voor de uitleg. Pfffffttttt, volgens mij valt het kwartje nog niet helemaal, maar goed.....Die 9 steken breiend opnemen, dat zijn dus in principe de laatste steken op de naalden 53, 54, enz enz.? Gr Katootje |
||
![]() |
||
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
|
Ik denk als je het "gewoon"doet (klinkt zo makkelijk he hihi) dat in ene het kwartje valt
![]() ![]() |
||
![]() |
||
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
|
Ja ,dat zijn de laatste steken van de toeren die al klaar zijn,je neemt met de rechterpen een lus op en kan je hem meteen breien. |
||
![]() |
||
|
Ok, ben nu zover,heb 15 steken gebreid, werk gekeerd, 10steken
gebreid.moet dan 10 steken overhouden, maar ik heb er nog steeds 20 . Pfffffft is wel een verdeling 5-10-5 te zien. Help!!! |
||
![]() |
||
|
Ik denk dat er ergens iets fout gaat,kan het niet helemaal volgen,maar probeer het nog eens uit te leggen. Naald 48: je hebt 20 steken,brei er 13,keren,dan 6 breien,en weer keren.Je hebt nu aan beide kanten 7 steken staan,waar je even niets mee doet. Brei 14 naalden over deze 6 steken,in naald 17 .de eerste twee samenbreien,en de laatste twee samen breien.Je hebt nu 4 steken,averecht terug.keren. Nu brei je eerst die 4 steken,dan neem je langs de zijkant ,10 steken op,dan brei 7 steken,die er nog staan,====21,geen 22. Keren,brei die 21 steken,je bent nu aan de andere kant,neem ook daar 10 steken op,en brei daar ook de 7 steken,die je hebt laten staan===38 steken. Nu kun je verder met naald 54. |
||
![]() |
||
|
Wacht even, moet ik die steken die ik even niet nodig heb op een maasnaald zetten zolang? Pffftttttttttttttt, ik moet en zal het konijn afmaken. Is echt frustrerend dit. xxx Katootje |
||
![]() |
||
|
Dit gaat over het pootje,maar inmiddels heb ik je pm met de vraag over het kopje gelezen.Ook inmiddels antwoord gegeven. de steken die je niet hoeft te breien,kun je op een draadje rijgen,maar ze kunnen ook blijven staan,maar dat is misschien wat onoverzichtelijker. |
||
![]() |
||
|
YESSSSSSSSSSSSS het is me gelukt.......bedankt voor de duidelijke uitleg Gr Katootje |
||
![]() |
||
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
|
Hoi Katootje,
ik lees nu pas over je problemen. Je ziet de aanhouder wint hee. Je zal er in ieder geval heel veel van geleerd hebben. Groetjes IngeDeV |
||
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
||
![]() |
||
|
Hoi Inge, Nee, ik geef niet zomaar op. Is iets wat ik wel geleerd heb na mijn herseninfarct.......NOOIT OPGEVEN!!!!!!Moet er wel bij zeggen dat Corry mij enorm geholpen heeft........... Groetekuss Katoo |
||
GROETEKUSSSSSSS kATOO
|
||
![]() |
||
Gerritje64 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 18 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7 |
|
Hallo allemaal Mijn naam is Gerda en ik vind het fijn om op dit forum te komen . Ben nog een beginner dus alle hulp is welkom Mijn vraag is : Bestaan er ook breipatronen om een babybroekje te breien zonder rondbreinaalden. Bij voorbaat dank Groetjes Gerda
|
||
omagerritje
|
||
![]() |
||
Crea-Mo ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 02 Maart 2010 Status: Offline Points: 1803 |
|
Hallo Gerda, welkom op het forum.
Het is handiger om je vraag even als "nieuw onderwerp" op het forum te zetten. Dan heb je meer kans op een reactie. Ik kan je helaas niet helpen. |
||
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |