patroon uitleg |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Barones ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 28 Januari 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 342 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 13 December 2010 om 00:58 |
Lieve Hobbydozen, ik heb een vraagje over een uitleg van
een patroon. Ik ben begin aan een vestje van Drops 17-4. Ik heb 139 steken opgezet. Nu staat er,1 kant st in ribbels *2 r, 3 av* herhalen en kant st in ribbelst. brie zo 5 nld boordsteek en mider in de volgende nld (=verkeerde kant) alle 3 steken r nar 124 st Ga verder met breinaald 4.5 mm brei 1 nld r aan de goede kant, brei 1 nld r aan de verkeerde verder in tricotst met 1 ribbelst aan iedere kant. Ik kan deze uitleg niet begrijpen, wie kan mij dit uitleggen ? |
|
x_3bc1bd1f
|
|
![]() |
|
diny183 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1 kant in ribbel betekend dat je iedere naald met 1
rechte steek moet beginnen. dus beginnen met 1 recht, dan 2 recht 3 averechts doorbreien tot einde naald en de laatste steek is altijd recht. 5 naalden zo breien. volgende naald: 1 steek rechts dan averechts de naald uitbreien tot laatste steek die weer recht breien ( = verkeerde kant) minder in deze naald de 3 averechtse steken van de vorige naald in 2 steken ( 2 steken samenbreien) . dan moet je 124 steken op je naald hebben staan. verder met naald 4.5 2 naalden recht breien, dan tricot breien ( 1 naald recht, 1 naald averecht met aan het begin en het einde van de naald altijd de eerste en de laatste steek recht breien. De kantsteek zorgt ervoor dat je werk niet gaat lubberen. |
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |