Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon babyslofjes

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
wefje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wefje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon babyslofjes
    Posted: 30 December 2010 om 13:55

Ben bezig met het haken van babyslofjes, maar begrijp niet precies wat het patroon bedoelt.

haak de volgende toer als volgt: 11 v, 1 hstk, haak 2 st recht samen over de volgende 10 stk, 1 hstk en 11 v = 29 st.

Wat wordt bedoeld met recht samen over de stokjes? Moet ik dan de 10 stokjes 2 aan 2 aan elkaar haken? Of moet ik eerst 10 stokjes haken en daarna daar nog iets overheen haken?

t Zou geweldig zijn als iemand me kon helpen!

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2010 om 14:00
als ik naar het aantal kijk dan moet je die 10 stokjes
samen haken 2 aan 2.
zodat het 5 stokjes worden.
11+1+5+1+11= 29
Back to Top
wefje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wefje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2010 om 16:17

Geweldig, bedankt! Ze gaan er echt al op lijken!

Een stukje verder loop ik alleen opnieuw vast. Bovenaan de pijpjes van de slofjes komt een waaierpatroon. Nu heb ik de toer daarvoor al 10 losse lussen gehaakt (3 losse, 1 vaste, 3 losse, 1 vaste enz). Alleen moet er nu een waaier komen. Er staat dit:

Haak hv tot het midden van de eerste l-lus (dit lijkt mij dus de 2e van de 3 lossen te zijn), 3 l, * 4 stk en 2 l en 4 stk in de volgende l-lus, 1 stk in de volgende l-lus *, herhaal van *-* over de hele rondte en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 5 waaiers.  

Ik vind het wel heel ingewikkeld klinken. Omdat ik uit moet komen op 5 waaiers, moet ik dus voor elke waaier 2 losse lussen gebruiken. Maar waarom staat er dan 2 keer 'de volgende l-lus'?

Moet ik soms in lus 1 3 losse en 4 stokjes haken en in lus 2 2 losse en 4 stokjes en vervolgens in lus 3 1 stokje? Lijkt me nogal onwaarschijnlijk, zo kom ik toch nooit aan 5 waaiers?  

En als er staat 'in de lus', dan moet ik toch met mijn haaknaald door het gat van de lus heen? Wie kan het iets eenvoudiger aan mij uitleggen?

Groetjes!

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2010 om 17:03
je haakt in de eerste lus: 4 stokjes, 2 losse, 4stokjes.
Dan ga je naar de 2de lus en daar haak je 1 stokje.
dan ga je naar de 3de lus en daar weer 4 stokjes, 2 losse,
4 stokjes.
dan in de 4de lus weer 1 stokje.
enz.
ik hoop dat je het dan wel snapt.
als je eenmaar bezig bent snap je het wel want door die 8
stokjes in een lus krijg je een waaier en als je dat in
alle lussen zou doen dan werd het te vol en gaat het
rimpelen.
Back to Top
wefje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wefje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2010 om 19:10
Dankjewel! Het is gelukt!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns