Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

omslagdoek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: omslagdoek
    Posted: 05 September 2013 om 17:30
Ik heb een omslagdoek gezien in de winkel van espri,die was gebreid in tricot steek .Als je hem omhad was de tricot steek dwars zeg maar.Hij was lekker groot en ik heb mijn zin erop gezet.Helaas was hij voor mij onbetaalbaar.En......ik weet echt niet hoeik dit aanpak.En hoeveel wol heb ik nodig.Misschien hebben jullie wat tips???Hoop ik
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2013 om 18:05
Was het een driehoek of een rechthoekige stola? Er schijnen wel patronen te zijn van dwarsgebreide driehoekssjaals, je meerdert en mindert dan aan één kant en de andere blijft recht.

Ik ken ook een patroon waarbij je zoveel steken opzet als je nodig hebt (proeflapje of wikkel-info) en dan konsekwent de rechte naald begint met een gemeerderde steek en de averechte naald met een afgekante steek.
Het werk wordt dan diagonaal. Je kunt het uitproberen met een proeflapje.

Ik heb geprobeerd te kijken op google bij Esprit sjaal maar ik zag niet welke je bedoelt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2013 om 18:51
Het was een driehoek stola,in het midden was het met een onzichtbare steek aanelkaar gemaakt.
Als ik nu een idee had voor de maten ,ik wil het maken met merino wol kids de dunne dus.
Moet ik ieder nld bv links minderen of om de nld?
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2013 om 19:03
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2013 om 21:10
Ooooo daar staan mooie sjaaltjes tussen.Maar de stola helaas niet.
Ik denk dat ik het gewoon maar ga proberen ,ik heb alleen geen idee hoeveel wol
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2013 om 10:26
iemand een idee hoeveel wol ik nodig zou hebben om in tricotsteek een stola te breien?
Gr,Lianne
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2013 om 10:32
IK ga altijd uit van een bol of 6/7 van de Wibra of Zeeman. Maar ik koop er 10,de resten kan ik altijd weer voor iets streperigs gebruiken.

Naar aanleiding van je vraag loop ik al een paar uur te bedenken hoe ik zo'n sjaal zou breien. Ik zou beginnen met 3 steken op te zetten en dan in elke rechte naald links en rechts van de middelste steek een omslag maken, de even naalden averecht, de omslagen ook. En dan na verloop van tijd de steken op een rondbreinaald zetten. Ik weet niet of het gaat krullen of trekken. Misschien moet je na de eerste steek en vóór de laatste steek ook een omslag maken. Je krijg dan uiteindelijk, hoop ik, een driehoekssjaal die uit twee driehoeken bestaat met schuine strepen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2013 om 10:42
Ok,Ik dacht (ik maat hem dus in twee delen,in het midden achter wil ik het met onzichtbare steek aaneenmaken)
Ik begin dus met veel steken en dan steeds (ik denk om de twee of 1 nld dat weet ik dus niet) aan de schuine kant 1 minderen.
Zou dat gaan?
Zeeman wol enzo is wel aantrekkelijk met prijs maar ik ben bang dat het gaat pillen,en daar kan ik nu gek van worden.Doet die wol het dan niet?pillen
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2013 om 11:12
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2013 om 11:18
Inderdaad heel simpel gemaakt. 2 gedeeltes en in het midden aan elkaar gezet. Je hebt diverse opties.
Een provisorische opzet maken, dat wordt dan middenachter, naar een punt toebreien. Daarna de steken van de opzet opnemen en de andere kant op breien. Als je die naad helemaal niet wil, begin je bij een punt, meerdert tot hij groot genoeg is en daana de andere kant op minderen tot de punt. Hoeveel garen je nodog hebt? Op de wikkel van het garen staat vaak hoeveel je nodig hebt voor een trui, misschien kun je het van daar uit omrekenen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2013 om 11:22
dank je voor je hulp.eerst moet ik mijn ketting nog afmaken en dan heb ik er nog een die ik moet maken.Kortom ik ben zeker nog 3 weken stil voor ik kan beginnen.
Ik zal een foto plaatsen als ik de ketting afheb.pff wat een werk.
maar goed je zult het wel zien .
Gr,Lianne
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2013 om 14:02
Hier staat een basispatroon van een driehoek omslagdoek. Heb hem zelf al meerdere keren gebreid
en hij is helemaal niet moeilijk, bovendien kun je net zolang doorbreien als je wilt of tot je garen op is. http://www.walhalla.nl/pdf/10893_ribbelsjaal_zwolle_2012b.pdf 

P.S. de eerste a in walhalla moet een o zijn
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2013 om 14:16

Ik geef jullie wederom een basisrecept voor een super makkelijk gebreide 3-hoeksjaal, maar dit keer overdwars gebreid.
Dat scheelt naalden met een enorme hoeveelheid steken en breit heerlijk weg

*Zo is het recept:
-Zet 6 steken op;
-Toer 1: recht;
-Toer 2: averecht;
-Toer 3: 2R, omslag, 1 afhalen (zonder te breien!), 1R, haal de afgehaalde steek over de laatst gebreide steek, omslag, 2R;
-Toer 4 en alle EVEN toeren: 2 steken R, averecht tot de laatste 2 steken, laatste 2 steken R;*
-Toer 5: 2R, omslag, 1 afhalen (zonder te breien!), 1R, haal de afgehaalde steek over de laatst gebreide steek, recht tot laatste 2 steken, omslag, 2R.

Ga zo door tot je de gewenste lengte van de sjaal hebt bereikt en dan ga je minderen naar de volgende punt.

-De EVEN toeren blijven hetzelfde: 2 steken R, averecht tot de laatste 2 steken, laatste 2 steken R;
-De ONEVEN toeren worden als volgt: 2R, omslag, 2 steken afhalen (zonder te breien!), 1R, haal de afgehaalde steek over de laatst gebreide steek, recht tot de laatste 5 steken, 2 steken afhalen (zonder te breien!), 1R, haal de afgehaalde steek over de laatst gebreide steek, omslag, 2R.

Ga zo door tot je nog 6 steken over hebt en dan afhechten!

*=aangepast op 25 september!

Dit heb ik ooit gecopiëerd. Ik vermoed hier van de hobbydoos. Er niet bijgeschreven van wie de tekst is gekomen. Dus degene die hem herkent als zijnde van. Ik houd mij aanbevolen.
Ik wil niet pronken met andermans veren.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns