Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenhelp: knoopsgaten breien :s

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: help: knoopsgaten breien :s
    Posted: 31 Oktober 2010 om 12:39

Ik ben voor mijn zoontje een soort gilet aan het breien, met aangebreide boorden. De boorden rond het armsgat en de voorsluiting worden dus gemaakt door elke toer steeds 5 steken recht te breien boven elkaar waar de rest van de toer dan afwisselend recht en averecht is. Ik heb het achterpand af en het rechtervoorpand, waar de knopen moeten komen. Maar nu ik met het linker voorpand moet beginnen kom ik er niet uit.

Ik ga de knoopsgaten maken door in een toer 2 steken af te kanten in het ribbelige boorddeel van de sluiting en die in de volgende toer weer op te zetten. Maar normaal als ik moet opzetten dan zet ik breiend op en dat wordt dan niet mooi. Moet je in dit geval dan toch zo opzetten met de draad om de vingers van je linkerhand gekronkeld? (Geen idee hoe ik het anders moet uitleggen. )

En dan nog het tellen. Ik moet dus vanaf het begin steeds 5 steken in ribbelsteek blijven breien tot de hoogte dat ik dat schuin moet gaan minderen ivm de halsopening. Maar op een andere hoogte moet ik beginnen met 5 ribbelsteken en minderingen ivm de boord bij het armsgat. Die minderingen verlopen ook nog eens ongelijk, de halskant en de armsgatkant. Met het rechtervoorpand kwam ik er maar net uit. Maar hoe moet ik er nu ook nog bij gaan tellen wanneer ik weer aan een knoopsgat toe ben?   Stekenmarkeerders en ik zijn geen vrienden, ze vallen er steeds uit. Dus hoe nu verder?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2010 om 13:55
Die twee steken opzetten kun je doen door 2 x heel luchtig een lusje om de naald te maken en die lusjes in de volgende naald te breien. Of breiend opzetten maar de lus iets groter trekken zodat het niet te strak wordt.

Minderen doe ik altijd in dezelfde naald, aan de rechterkant zoals het er staat, links door de steken af te halen ipv breien en de draad ertussendoor te weven als het om meer dan 3 steken gaat. Die afgehaalde steken doe ik dan bij de volgende naald zoals het rechts ook moest.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns