Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag granny deken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
vlijtig liesje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vlijtig liesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag granny deken
    Posted: 13 Mei 2011 om 14:05
Hallo allemaal Ik heb een vraag Misschien vraag ik naar de
bekende weg maar ik hoop dat iemand me kan helpen
Ik ben bezig een deken te haken van een heleboel
verschillende granny squares met 4 verschillende kleuren
die ik om en om haak dus een patroon met een buitenkant van
roze, groen geel en gebroken wit Nu is mijn vraag hoe en
met welke kleur zet ik ze aan elkaar Kan iemand me hier
antwoord op geven en haak ik ze met vasten aan elkaar
Ik hoop spoedig iets van iemand te horen
Heel erg bedankt vast
groetjes vlijtig liesje
vlijtig liesje 4961
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2011 om 14:55

Ik neem aan dat de buitenrand dus ook niet altijd dezelfde kleur heeft... Je kunt ze uiteraard in één kleur met vasten aan elkaar haken, gewoon aan de goede kant. Dan krijg je een opstaand randje (als je dat klein wilt houden neem je steeds maar één lusje op i.p.v. twee...).

Je kunt de vierkantjes echter ook met de hand aan elkaar naaien. Persoonlijk vind ik dat mooier. Ik heb dit pasgeleden ook gedaan met een tas, en je ziet er zo goed als niets van dat de buitenranden van kleur verschillen. Als je hier http://busybessy.blogspot.com/2011/04/granny-squares-tas-is- klaar.html even kijkt zie je op een foto hoe ik vierkantjes aan elkaar naai.

Succes met je deken! Groetjes van Elizabeth

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2011 om 15:32
Ik doe ongeveer hetzelfde als Elizabeth maar ik leg daarbij de blokjes even met de goede kant op elkaar en naai dan de blokjes aan elkaar. Ik steeds dan steeds in het meest uitstekende lusje, dat is eigenlijk het achterste lusje van het blok en als je het dan openvouwt zie je er bijna niets meer van opmdat het voorste lusje er dan voor valt .... ik hoop dat je het snapt zo ...... Omdat je er bijna niets van ziet maakt het niet veel uit welke kleur je gebruikt, elke redelijk neutrale kleur is geschikt. Op mijn blog zie je een deken van blokken die ik zo in elkaar aan het zetten ben. (klik maar op de www-knop).
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2011 om 16:31
Ik naai ook de blokjes aan elkaar en neem wel een kleur die in het blok zit dus wel iedere keer wisselen van kleur. Zo doe ik het.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns