Bolero breien |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Lente ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 16 Mei 2011 Status: Offline Points: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16 Mei 2011 om 19:40 |
Pas begonnen met breien en ik weet nog van vroeger hoe het werkt om
steken op te zetten e.d. Ik heb nu een patroon voor een bolero, het garen is binnen en ik zou zo kunnen beginnen. Maar nu heb ik totaal geen idee hoe ik moet beginnen! Wie kan mij helpen? Er staat: zet 34-34-34-40-40-40 steken op. Wat wordt daar mee bedoeld? Bedankt alvast voor hulp! |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aan het begin van het patroon staat vast een rijtje maten. De hoeveelheid steken geldt dan voor de maten in die volgorde. Bijvoorbeeld : maat 36-38-40-42-44-46, dan zet je voor maar 36, 38 of 40 34 steken op, en voor maat 42,44 en 46 40 steken.
OVeral waar dan een hele rij getallen staat, kies je het getal dat overeenkomt met jouw maat. Dus heb je in dit geval bijvoorbeeld maar 40, dan zet je 34 steken op. Staat er dan verder op ' kant 2-2-4-4-6-6 steken af, dan kant je 6 steken af. Staat er 'brei nog 1-2-3-4-5-6 toeren' dan brei je nog 3 toeren. Het makkelijkst vind ik altijd tevoren even rondjes te zetten om alle aantallen die je moet hebben. |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Of een kopie maken in de supermarkt en alle aantallen die niet voor jou gelden doorstrepen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
jouw getallen met een markeringsstift aangeven geeft ook meer duidelijkheid
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |