Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haakpatroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
janet simone View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer janet simone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: haakpatroon
    Posted: 26 April 2011 om 19:46
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over een dropsdesign patroon nr. 99-16.

Ik zit met het telpatroon m2.
in de eerste toer moet je een vaste haken. Daarna 3l en dan in de eerste losse een stokje haken. vervolgens haak je weer een vaste.
Als ik dit niet goed begrepen heb vertel het me dan alsjeblieft.

Hierna komt een toer dat je een vaste moet haken op die 3l. Nu komt de vraag. Moet ik met mijn haaknaald om het stokje en de 3 l. een vaste haken of alleen om de 3 l.
Ik kom er niet goed uit. Van de foto word ik ook niet wijzer.
Wie o wie kan mij hiermee helpen.
Groet, Janet
Groet, Janet Simone
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer janet simone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 10:11
kan iemand mij helpen zodat ik verder kan met haken?
Groet Janet
Groet, Janet Simone
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 12:10

ik kan het patroon zo gauw niet vinden

Wat is het ??? b.v vest sjaal knuffel ???

Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer janet simone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 12:31
dank voor je reactie. Het patroon staat op dropsdesign onder het archief. het is nr. 99-16.
Op de afbeelding staat een gehaakt vest.

Overigens nog een vraag. Op de foto's zie je dat het heel mooi gehaakt is, maar zelf krijg ik het nooit zo. Komt dat misschien doordat het door een machine is gedaan of is het gestreken, of moet ik het gewoon eerst afmaken, dan lijkt het misschien ook anders. Ik maak het van garen paris. Silke alpaca is niet meer leverbaar.
Groet Janet
Groet, Janet Simone
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 13:16

.
in de eerste toer moet je een vaste haken. Daarna 3l en dan in de eerste losse een stokje haken. vervolgens haak je weer een vaste.dit klopt wel wat je schrijft maar houd er rekening mee dat je die vaste pas haak in de 3de vaste vanaf de vorige vaste. je gaat hier die boogjes haken. 

Hierna komt een toer dat je een vaste moet haken op die 3l. Nu komt de vraag. Moet ik met mijn haaknaald om het stokje en de 3 l. een vaste haken of alleen om de 3 l. hier moet je om het boogje haken dus alleen om de 3 losse. en tussen de 2 vaste dan 5 losse. zodat je weer een boogje maakt.

ik hoop dat je er zo wel uit komt

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 13:26

als je 3 lossen haakt en in de eerste van die 3 lossen een stokje dan krijg je een klein gaatje .

In je teruggaande toer haak je in dat kleine gaatje je vaste  .Volgens teltekening met 5 lossen ertussen .

Ik kan er niets anders van maken .

Wat je andere vraag betreft . Je zou een andere haaknld kunnen proberen . Iets kleiner of iets groter .Iedere hand van haken is anders . Even uitproberen .

succes

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 13:30

Ik heb net even een klein stukje gehaakt.

3 lossen,dan in de eerste losse 1 stokje,je slaat nu 2 vasten over ,en haakt een vaste in de volgende vaste.

Het stokje en de lossen liggen nu overdwars.

Volgende toer,haak je dus om die lossen,een vaste.

Wanneer je klaar bent,kun je het beste ,het vestje nat maken,en plat liggend laten drogen,dan wordt het wel gladder.

Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer janet simone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 13:52
Meiden bedankt voor jullie reactie.

Ik ga nog even een stukje haken op 4,5, nu ben ik bezig op haaknaald 5.
Klasse dames.
Groet, Janet
Groet, Janet Simone
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns