Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

lange rondbreinaalden

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
tantehanny View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tantehanny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: lange rondbreinaalden
    Posted: 22 September 2013 om 19:33
Hallo,
Ik ben op zoek voor mijn oma naar lange rondbreinaalden maat 5 of 4,5.
De gebruikelijke zijn te kort voor haar, om lekker door te breien aan een grote lap.
Bestaat er zo iets?

Heb vele site al bezocht maar niet gevonden.
Misschien een gouden tip m zelf wat te maken?
en waar NU te koop als iemand ze heeft?

bedankt alvast
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2013 om 19:44
Bij handwerkwinkel heb ik als langste 100 cm gezien. Was een systeem van losse naalden waar je een draad bij kon kopen van de lengte die je wilt. Ik weet niet of er nog langer is.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2013 om 20:24
http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/rondbreinaald-messing-20-cm-nr-3.asp

hier staan verschillende lengtes.
ik heb een vest van meer dan 300 steken op de 100 cm  gebreid de nld dikte die ik gebruikte was 3.5
hier staan ze van 300 cm

oant Sjen
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2013 om 09:19
Ik heb ze pas bij Hobbygigant besteld, daar hebben ze rondbreinaalden van KnitPro die 120 cm lang zijn.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2013 om 13:46
Marktplaats. Hobbydooswinkel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lady JB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lady JB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2013 om 22:17
Ik ben grote fan van de 'interchangeables' van Knit Pro.

Dit zijn afzonderlijke naalden en kabels, die je naar hartelust kan combineren...
Naalden in hout, metaal, carbon, acryl... lang of kort... rond of cubics (kleinste 3 mm tot 12 of 15 mm)
Kabels van 40 cm tot 300 cm (!)

Je kan ze in set kopen (dan heb je vb 8 paar naalden + 4 kabels)
Of je kan je naalden en kabels afzonderlijk kopen.

Leuk detail... De Tunesische haaknaalden passen er ook op...
Ideaal om steken op te nemen en onmiddellijk verder te breien...

Ze zijn prijs-kwaliteit heel goed!

Ik bestel altijd bij Country Creativ (wel Duitstalige site, maar verzendkosten zijn laag.)
Handmade by Lady JB

http://lady-jb.blogspot.be/
http://www.ravelry.com/designers/lady-jb
http://www.ravelry.com/projects/LadyJB
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2013 om 09:21
Een andere mogelijkheid is 2 rondbreinaalden te gebruiken, er staat nergens geschreven dat ze aan elkaar moeten zitten.
Zelf gebruik ik Knit Pro, zijn dezelfde als van Lana Grossa, en ben daar heel tevreden, zelfs enthousiast over. Anderen zweren bij Addi en weer anderen zijn helemaal tevreden over Zeeman. Dus zoveel hoofden zoveel zinnen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Deesjebeesje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Deesjebeesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2013 om 09:06
Breiwinkel.nl heeft ook extra lange rondbreinaalden van Addi. Tot wel 3 meter lang zag ik staan. Ik zelf ben meer fan van Knitpro. De Addi kabels vind ik te stug, die van Knitpro zijn soepeler, maar daarbij kan je idd weer kabelconnectors gebruiken om de kabels te verbinden. Ik heb zelf zo'n setje verwisselbare van Knitpro, die zijn erg handig en ik heb net een setje kabelconnectors besteld. Ze zijn onderweg, dus dan kan je de kabels zo lang maken als je zelf wilt
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns