Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp bij patronen lezen!

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tovernaaldje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tovernaaldje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp bij patronen lezen!
    Posted: 03 Oktober 2013 om 10:50
Jaren geleden heb ik ooit met hulp van mijn moeder 2 baby truitjes gebreid, een patroon lezen heb ik nog nooit gedaan en ik word helemaal kriegelig als ik die patronen zie. Nu zou ik heel graag babyslofjes willen breien voor een familielid die in verwachting is van een tweeling, maar ik weet helemaal niet hoe ik die patronen moet lezen en wat sommige termen betekenen. Wie kan mij dit in Jip-en-Janneke-taal uitleggen? En kan ik ook slofjes breien met gewoon 2 naalden of heb je altijd meerdere naalden nodig?
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp! Smile
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2013 om 11:15
Je kunt heel goed babysokjes breien op twee pennen .

Ga even via google naar blij dat ik brei en daar staat een patroontje uit de margriet .
Een breipen zonder knop is dan wel handig .

En met patroon lezen kun je het altijd proberen op het forum Maar we zijn niet helderziend dus wel duidelijk aangeven om welk patroon het gaat of een gedeelte overtikken
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tovernaaldje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2013 om 11:16
Ik heb inmiddels een hele eenvoudige uitleg gevonden, ga deze gewoon proberen!! Hoop dat 't lukt!!Wink

http://www.assy.noordhollandweb.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=238087

Stoere sokjes van dikke wol

ook leuk in 't roze !

0-3 maanden

Gebreid op nld. 6

Zet 18 steken op en brei 1 naald averecht = averechtse kant

Dan verder in tricotsteek en op 5 cm totale hoogte aan weerszijden 6 steken laten wachten en verder breien over de middelste 6 steken tot 4 cm.

Neem dan rechts de 6 steken terug op, neem langs de zijkant 5 steken op en neem de middelste 6 steken op , dan langs de 2e zijkant 5 steken en de 6 linkse steken . Dit is 28 steken. Brei nu rechtdoor tot 3,5 cm.

De zool

Laat aan weerszijden 11steken wachten, op een hulpnaaldje. Brei in ribbelsteek over de middelste 6 steken als volgt. Brei aan het einde van iedere naald de 6e en de 1e van de wachtende steek recht samen.

Werk zo verder totdat er aan weerszijden nog 4 steken in de wachtstand staan en kant deze af.

Afwerking

Sluit de beennaad, hielnaad en zoolnaad.

Maak er nog 1 precies hetzelfde.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2013 om 12:29
Soms moet je even geduld hebben met het patroon. Het zijn ook maar mensen die ze schrijven. Ik zet ze om in mijn eigen Jip-en-Jannekebreitaaltje en dat leg ik voor me als ik brei of haak.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2013 om 12:44
Als je even naar beneden gaat op die site kom je roze  sokjes tegen met een bloemetje op de voet .
Dat is het zelfde principe alleen met een dunnere pen en een andere steek .
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tovernaaldje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2013 om 12:57
Ja klopt, maar die is weer zo omslachtig uitgelegd! Embarrassed
Ben net in 't dorp geweest en heb diverse breinaalden en leuke kleuren wol gekocht. Ik heb er écht zin in!!
Misschien dat ik toch eerst ga beginnen met een sjaal om ff weer 't gevoel terug te krijgen,
pff..kan niet eens kiezen waar ik mee ga beginnen, da's ook wat!! LOL
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns