Beetje te veel |
Reageer ![]() |
Pagina <12 |
Autheur | |
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Het idee is leuk maar niet iedereen is zo verslaafd als ik en zit hier meerdere keren per dag
![]() Ik heb ook geen oplossing echt, maar het basisprincipe van dit forum is niet het doorzenden en iedereen voorzien van gratis patronen en daar neigt het nu wel naar. Dit is het meest terugkomende onderwerp van gesprek denk ik? |
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
Magtelt, ik heb de patroontje allemaal héél goed leesbaar gekregen, en ik heb je ook meteen langs de email bedankt en inderdaad het is een titanenwerk als je aldoor patroontjes moet versturen |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik was 's avonds nog zo in de war dat ik een fout maakte in mijn gebreide omslagdoek, ik moest 5 naalden terugbreien, uithalen durfde ik niet, omdat ik al over de twee meter zit. Maar mijn hoofd is weer helder. Wat er mis ging was, dat ik op drie verschillende topics door elkaar reageerde.
Als iets in een klein lettertype gedrukt is, kun je het dan overhevelen naar een Word document en daar vergroten? Als je Word hebt, ik werk met Kladblok. Er is waarschijnlijk geen goed systeem te bedenken voor het doorgeven van patronen, maar voortaan zet ik het mailen gewoon af, als ik gereageerd heb. Dan moeten mensen die het ook willen hebben maar PMmen naar de ontvanger of naar mij. Dat gaat altijd wel goed, zolang het geen overjarig topic is. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Men mag gewoon ook blij zijn met wat ze krijgen en anders kopen ze het maar. Zijn ze nu helemaal
![]() ![]() Nee hoor Magtelt, je doet het prima en nu ga je lekker creatieven Juffrouw Simone heeft gesproken ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Mistig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2571 |
Voor mij heb je groot gelijk Magtelt. 't is mij ook al opgevallen dat je een reactie krijgt van : Hallo ik heb nog niks ontvangen/gehoord !. Ja zeg ik heb ook nog een ander leven als zou je dat soms niet denken. En als je dan het patroon stuurt niet eens bedanken. De goeden absoluut niet te na gesproken. Zo gaat de lol er soms wel een beetje af.
|
|
Bloei daar waar je geplant wordt.
|
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
@ Magtelt, in Word kun je gescande patronen inderdaad
vergroten. Meestal pas ik dan de marges aan (tot het nog net kan, iets van 0,3cm) en dan vergroot ik de pagina tot maximaal. Als je in de toekomst iets scant dat wat klein uitvalt, mag je het me gerust mailen. Eventueel kan er dan ook een pdf van gemaakt worden, zodat de boel niet meer verspringen kan. Bij de conversie van de ene naar de andere versie van word wil dat nog wel eens gebeuren namelijk... |
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Ik zit met stijgende verbazing dit topic te lezen. In plaats dat mensen blij zijn dat ze een patroon kunnen krijgen, gaan ze lopen mekkeren als het niet 2 minuten later al in hun mailbox zit. Het is te gek voor woorden. En zeker aan jouw adres Magtelt. Als er iemand een schat aan patronen deelt, ben jij het wel en meestal worden we op onze wenken bediend.
Ik zou zeggen: laat de boel maar eens lekker de boel, ga lekker zitten handwerken of lezen in je Auel boeken. Geniet er maar eens lekker van, je het verdiend. En om te bedanken voor een patroon is een kwestie van fatsoen. Of je het nu via het forum doet, of rechtstreeks via een mail, maar bedanken is het minste wat je kunt doen. |
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
De Auelboeken heb ik uit maar volgende week zijn de Boadicaboeken in de aanbieding in het boekenfestijn, mogen die ook? Ik zit nu in deel 13 van Het rad des tijds, er is beloofd dat die serie nu bijna klaar is. Maar ik begin te denken dat de schrijver er geen eind aan kan breien, het gaat over het breken van de wereld en hij weet misschien niet hoe hij dat zal aanpakken. Dus hij zeurt maar door.
Ik hoop dat er nieuwe handwerkboeken zijn, vorig jaar de Breibijbel. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
Machteld,
Ik ben hier nog eens hoor. Geniet gewoon een tijdje van je eigen handwerkjes of van andere hobby's laat de boel voor wat het is en laad zo je batterijen op. Ik spreek uit ervaring als ze leeggelopen zijn duurt het heeeeel lang en op een onprettige manier om ze weer oke te krijgen. We zullen je af en toe wel een opkikkertje zenden dat is het minste wat we voor je kunnen doen. Niemand staat er inderdaad bij stil dat het een hobby is zonder plichten. Hartelijke groeten en een dikke huk IngeDeV |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Tuurlijk Magtelt. ![]() |
|
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
Ik begrijp het helemaal,heb dat ook in het verleden wel meegemaakt,soms wordt je er hoorndol van. Stop maar lekker en ga met je handwerk verder.Da is veel belangrijker dan het doorsturen van patronen. |
|
![]() |
|
Tineke01 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 27 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1360 |
Hier ben ik het helemaal mee eens hoor en kan er ook niets meer aan toevoegen. Groetjes, Tineke01 ![]() |
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Dat boekenfestijn, dat klinkt heel interessant ;)
@ Magtelt, alweer een beetje opgeladen? |
|
![]() |
|
Ja hoor, het gaat weer helemaal goed. Ik ben een boekje per 10 bladzijden aan het scannen voor een nieuwe hobbydoos, omdat het ook voor linkshandigen is. En daar zijn niet veel boekjes voor. En ik heb (!!!!) mijn omslagdoeken in de scan gelegd en die scans aan Jips gestuurd, zodat zij ze in het topic kan plaatsen. Helaas zijn de baby Born poppen te dik voor die procedure.
Dat boekenfestijn komt in de herfst weer naar Zwolle, Ieke, is dat dichterbij? Alleen moet je daar betalen voor parkeren. Nou ik laat me vorstelijk brengen en als ik uitgelezen ben, ophalen. Mocht ik iets voor Ton zien, dan bel ik hem wel voor overleg. Hij houdt niet van lopen. Voor een leestbeest is het een paradijs. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Je bent de beste Magtelt. Dat mag ook wel eens gezegd worden
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
Butterfly1979 ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 17 Juni 2011 Status: Offline Points: 62 |
En ik ben je enorm dankbaar wat je allemaal al voor mij gedaan hebt... En dat als nieuweling vind ik helemaal nog niet wat ik verdiend heb. Maar ik ben er zeker super blij mee. Ik lees nu pas goed hoe zwaar je het hebt (gehad) en dat mensen aan je blijven trekken. Dat vind ik heel jammer om te lezen. Ik ken je niet, maar hoe jij je nu al ingezet hebt om mij te helpen, te voorzien van adviezen én tips... niet in woorden uit te drukken. DANK JE WEL MAGTELT. Enne, zoals iedereen zegt; denk ook aan jezelf en je eigen hobby's!!! PS: Zag net je ingescande omslagdoeken... hmm.. ze zien er mij nog te moeilijk uit (vooral gezien de kleurafwisseling), maar ook enorm leuk... Groetjes Butterfly1979 |
|
Je wordt niet creatief geboren, je maakt je eigen leven en dus je eigen ding; "CREATE"
|
|
![]() |
|
Die doeken zijn gewoon nummer 5 uit het Omslagdoeken topic. Ik heb eerst bollen bij elkaar gelegd om te zien wat kon en wat vloekte en toen de draadjes op volgorde op een vel papier geplakt. Dat was mijn patroon. Ik heb die doek wel vaak gehaakt met twee of meer rijen in één kleur, nu moest ik kleur voor kleur de draden afknippen en wegstoppen, veel meer werk, maar het is echt niet moeilijk. Ik werk ook met een doos kleurpotloden en een ruitjesvel om te zien hoe een patroon wordt, bijvoorbeeld met een deken van vierkantjes. Vroeger kon je bij de supermarkt dingen kopiëren en vergroten, nu kan dat vergroten niet meer, dus dan teken ik het uit op mijn ruitjespapier, inmaasletters en -figuren enzo.
Dat scannen is niet zo moeilijk, het sturen van mails ook niet, ik moet er gewoon rustig de tijd voor nemen en me niet op laten jutten. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |