Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenpatroon voor mij onduidelijk

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
janet simone View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: patroon voor mij onduidelijk
    Posted: 31 Augustus 2010 om 12:37
Goedenmiddag,
ik heb moeite met het patroon van dropsdesign nr.123-2.
De schouderpartij.
Er staat:
Zet bij een hoogte van 59cm st op een hulpdraad voor de ronding van de schouder aan het begin van iedere nld aan iedere kant als volgt(brei de st voordat u ze op de hulpdraad zet om te voorkomen dat u de draad af moet knippen): 0x8stm 6x7st, 0x6st en 1x0st. Let op : haal de eerste st. recht af entrek de draad goed aan nadat de st op een hulpdraad zijn gezet. Kant tegelijkertijd bij een hoogte van 62cm de middelste 26 st, af viir de hals in de volgende nld. Zet nu de overgebleven 20st. op dezelfde hulpdraad als de schoudersteken= 62 st. op de hulpdraad. Het werk meet ongeveer 64cm vanaf de onderkant tot het hoogste pun op de schouder.

Hier kom ik niet uit. Hulpdraad heb ik nog nooit van gehoord, wel van hulpnaalden.
Wie kan het mij makkelijker uitleggen? ik maak mt. xl, daarom heb ik de cijfers hier vermeld die bij die maat horen.
Nog een andere vraag is dat de boord moet worden gebreid in 6 nld ribbelsteek. Dit heb ik gedaan maar de boord flapt iedere keer om. Hoe kan je dit voorkomen als je de trui draagt.
Graag jullie hulp hierbij.
Groeten, Janet
Groet, Janet Simone
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2010 om 13:24
Ik kan het patroon niet vinden. Maar ik zou i.p.v. een hulpdraad een lange rondbreinaald hebben gepakt of naalden zonder knop, met stekenhouders aan weerszijden.
Want wol op wol, dat schuift niet lekker.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2010 om 14:08
Hai Magtelt,
Het patroon staat onder de nieuwe collectie, dan zie je 6 boeken, het is de linksonder en dan het 2e ontwerp, zou je voor mij eens kunnen kijken.
groet, Janet
Groet, Janet Simone
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2010 om 18:44

Ik heb hem net bekeken,volgens mij kan je de steken wel op een hulpdraad zetten,je moet ze later nl. weer op een naald zetten.

Een hulpdraad is een draad ,die je door de steken rijgt,zodat je ze later weer makkelijk op kan nemen.

Als ik het goed begrijp zijn het de steken bovenaan de mouw,dus de schoudernaad.Het worden dus een voor en achterpand,en later worden de schoudernaden aan elkaar genaaid.

wat ik niet begrijp is,waarom,niet meteen afkanten?

Ribbels krullen heel snel om,zijn altijd iets ruimer dan tricotsteek,meestal zet je dan wat minder steken op,of gebruik je een dunnere naald.

Als het nu bij het dragen blijft krullen,kun je dat oplossen door aan de binnenkant,bij de ribbels een rijgelastiekje te rijgen.

Back to Top
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2010 om 22:17
hai Corry,

Ik dacht al dat het zoiets was als een hulpnaald. Wat altijd doe is dat ik de steken op de schouders niet afkant maar later de twee schouders (voorpand en achterpand)goede kanten op elkaar en dan met de naald door de 2 steken de draad haal en zo ook de volgende st. en dan afkanten. Aan de goede kant zie je dan totaal geen naad en het is een superdun randje aan de binnenkant. Dus beide panden 1 pen breien en afkanten niet door 1 st maar door 2st.

Vind ik zelf het mooiste.
Bedankt voor de tip van de boord. Ik had ook van iemand gehoord, dat je het kan persen. Ik dacht eerst ik moet maar 10p ribbel doen i.p.v. 6 maar dat staat niet mooi bij het patroon wat ik brei. Hartstikke bedankt dat je de tijd nam om naar het patroon te kijken.

Groet, Janet
Groet, Janet Simone
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.639 seconden.
Lang Yarns