Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Bolero vraagje..

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bauk View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bauk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Bolero vraagje..
    Posted: 04 Juni 2011 om 12:02

IK MOEST van mezelf eens beginnen met een Drops patroon.. En aangezien ik helemaal fan ben van Bolerootjes heb ik een in mijn ogen simpele gevonden.. ( model N - 095 )

Alleen nu is er een stuk waar ik echt niks van snap, en ik hoop dat iemand mij dit een beetje uit kan leggen.

Ik weet niet of ik zomaar t linkje naar t patroon mag plaatsen, daarom copieer ik even een stukje :)

- Herhaal toer 3, dus meerder 1 lus in elke toer, tot er 35-39-43-47-51-55 grote l-lussen op de toer zijn, eindig de laatste toer als volgt: 1 v en 3 l en 1 v in de 4e l in de laatste l-lus, keer het werk. Alle meerderingen zijn nu gedaan.
Ga verder als volgt: Begin iedere toer met 7 l in plaats van 14, dan 1 v en 3 l en 1 v in de middelste st in de eerste grote l-lus van de vorige toer, ga verder over de toer als hiervoor en eindig met 1 v en 3 l en 1 v in de 4e l in de laatste l-lus, keer het werk.
Splits TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 20-21-23-25-27-29 cm het werk voor de armsgaten – zie hieronder! -

T gaat me dus om de laatste zin, splits tegelijkertijd.. Geen idee wat ze daarmee bedoelen. Want onderaan die tekst staat er ondanks wel vermeld meer over ( naar mijn idee )

Heeeeel graag zou ik wat tipjes krijgen mbt t splitsen!

GRX bauk
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2011 om 12:24
Van drops mag je gewoon een link plaatsen, zijn gratis patronen.
Helaas heb ik geen antwoord op je vraag.
Back to Top
bauk View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bauk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2011 om 12:33
GRX bauk
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2011 om 15:34

als ik het patroon goed lees heb je 33 grote lussen .

Je haakt voor een voorpand over 7 lussen en dan keer je . De andere lussen blijven rusten .

Werk volgens patroon verder .

Dan je 2e voorpand over 7 lussen volgens patroon haken .

Er blijven dan nog 19 lussen over voor het achterpand ook dat haak je volgens patroon verder .

Dit geldt voor de eerste 3 maten . Heb je een grotere maat dan moet je kijken welk aantal lussen ervoor jouw maat staat aangegeven

Back to Top
bauk View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bauk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2011 om 16:37

Poeh.. dat 33 zie ik nergens zelfs.. Ik heb een maat l aangehouden, de derde dus elke keer. Ik neem dan aan dat je met 34 lussen iets moet doen.. maar dat "over 7 lussen" snap ik niet..

Kheb zelfs ook geen idee welk stuk t stuk is wat je als eerste aan  begint.. of dat nu de onderkan of de bovenkant word.. Wat heb ik me weer op de nek gehaald zeg!

GRX bauk
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2011 om 18:46
Dag Bauk,
als je goed naar het uitleg blad kijkt dan zie je op een bepaald moment een
schema.
Als je op dat schema kijkt naar de aangegeven cijfers dan zie je dat het
armsgat begint op 20 cm van de boord.
Dat is ook de reden dat jet het werk gaat scheiden.
de 33 is inderdaad voor de kleine maat.
Die 7 lussen heb je gevormd bij het haken.
dat zijn die grote gaten ertussen.
Ik hoop dat het nu iets minder latijn is voor je
Groetjes en succes
IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2011 om 11:01

Hoi Bauk

Ik probeer het nog een keer . Je hebt lossen opgezet en daar bovenop ben je gaan haken .

Je zit nu op een op een door de beschrijving voor maat L bepaalde hoogte ik geloof 23 cm .

i.p v de hele toer uit te haken haak je nu over 7 grote lussen .

Dat is een voorpand . Je deelt je werk a.h.w in drie delen 1 deel voorpand 1 deel achterpand en weer een deel voorpand .

Je haakt dus gewoon door maar over een kleiner deel .Als dat deel klaar is begin je aan het tweede voorpand

het achterpand haak je als laatste . daarna maak je de schouders aan elkaar vast Je hebt dus 3 flappen .

Back to Top
bauk View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bauk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2011 om 17:03

Dank jullie wel allemaal dames voor de reacties!

Ik denk dat ik t snap... hoe dat in de praktijk gaat uitwerken, daar durf ik nog niks zinnigs op te zeggen ;) Maar... dat over die 7 grote lussen haken ziet er nu in me hoofd heel goed uit, dus dat is al wat ;)

MOrgen s even ervoor gaan zitten ( als dat katertje hier weer naar huis is ;) )

GRX bauk
Back to Top
bauk View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bauk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2011 om 09:41

Nouw, eigenlijk is t me helemaal niet duidelijker :P

Dat moeten meten van 23cm zal nog wel gaan ( al snap ik niet hoe iemand dat echt goed ken meten bij een nogal rekbaar iets dus t zal ongeveer worden  ) maar dan t over die 7 lussen gaan haken..

Dit is wat ik nu heb, je kan best duidelijk op de onderste toer zien waar je gemeerderd hebt enzo, én, dat t 'ding' nu best rond loopt.. Maar als ik t goed lees, moet ik dus aan die boven zijkanten zeg maar de voorpanden maken? Lijkt me juist helemaal verkeerd aangezien t ding rond loopt zeg maar...

Wat een ellende zeg! Maar eigenwijs als ik ben, hier stop ik niet meer mee vandaag tot t me iets duidelijker word hoor! Ik moet dat toch ook kennen...

GRX bauk
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2011 om 10:20

er staat een sekenverhouding in je patroon 4.5 bij 5 grote lussen is 10 cm

Het is dus een kwestie van lussen tellen om je 23 cm te bepalen .

Back to Top
bauk View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bauk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2011 om 10:41

Slim ja ;)

Maar... waar zou ik dan moeten gaan tellen? Zeker aangezien t een oplopend ding is zeg maar.. Want dat over die 7 l lussen, dat moet later als t splitsen staat er.. En, zeker aangezien ik dus niet eens een idee heb welk stuk ik nu aan t maken ben... Dan kan ik ok niet echt van t plaatje afkijken...

Nou, me laatste zin van me vorige bericht neem ik trug iig voor nu.

GRX bauk
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns