Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Amigurumi vragen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Amigurumi vragen
    Posted: 04 Juli 2011 om 13:02

Ik ben zaterdag begonnen met amigurumi Hello Kitty te haken, vorige week had ik al eens geprobeerd een diertje uit het boekje "lieve diertjes zelf haken". Ik lees overal dat het zo gemakkelijk is, maar dat vind ik voorlopig nog niet. Zo staat er niet in de patronen dat je de eerste ring van lossen aan elkaar moet haken, maar dat hoort toch wel zo? En ik heb steeds veel meer steken per ronde dan er in het patroon staat. Bij Hello Kitty haar arm staat bijvoorbeeld: R1: 2L, 6 V in tweede L van haak, HV in eerste steek. Welke tweede bedoelen ze dan, de tweede losse die je gehaakt hebt of de tweede vanaf het punt waar je op dat moment bent? En de HV moet die in de opzet steek of echt in de eerste losse die je gehaakt hebt? En welke kant gebruik je als goede kant? ik heb nu de kant waarop je de spiralen kunt zien als goede kant gebruikt, op de foto's in het boekje lijkt het toch dat ze de andere kant als goede kant gebruiken.

Misschien zijn de vragen wat rommelig of onduidelijk, maar ik krijg het niet beter uitgelegd. Overigens is Hello Kitty bijna af, dus niet helemaal volgens patroon, maar ze lijkt er wel op. Als ze helemaal klaar is zet ik wel een foto bij creaties.

Groet,

Yobsje
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2011 om 13:16
Je haakt bijvoorbeeld een ketting van 4 lossen en dan maak je een halve vaste in de eerste losse (die met het touwtje er nog aan, niet degene die op de naald zit). Daarmee sluit je de ring.

Bij de arm van Hello Kitty (HK) maak je eerst 2L. Dan maak je 6V in de losse waar je als eerste mee begonnen bent, dus diegene met het touwtje eraan. Dan maak je een hv in de 1e vaste die je gemaakt hebt.

De goede kant, tja, hoe leg je dat uit. Dat is de kant die je naar boven toe hebt als je aan het haken bent...

Maak je het HK patroontje waarbij je niet in spiralen haakt, maar heen en weer? Daar kreeg ik ook als maar meer steken. Dat komt door het sluiten van de toer en dan weer de lossen. Ik heb het opgelost door gewoon in spiralen te haken. Wilde ook best...

Ik hoop dat ik zo je vragen een beetje heb kunnen beantwoorden.
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2011 om 13:22

ze bedoelen dan de 2e vanaf je naald, dus als je 2 losse hebt gehaakt ga je dus in je eerste losse 6 vasten haken....

Vastzetten aan het einde van een ronde met een halfvast doe je aan je eerst steek van je net gehaakte toer, de losse die je daarnet "genegeerd"hebt vind je eigenlijk ook niet meer terug, die is gebruikt om de "bocht te maken".

En wat de goede kant is...ook een beetje een kwestie van smaak. "officieel" draai je je werk op een gegeven moment, ik doe dat meestal als het een beetje een bolletje begint te worden. Waarschijnlijk doe je het nu "niet goed", iis ook wel een beginnersfout die veel gemaakt wordt hoor (ook door mij). Er is al eens eerder een topic geweest hierover, misschien dat je onder "zoeken"deze terug kunt vinden, hier werden ook filmpjes op you tube genoemd, maar misschien kun je dat zelf ook gaan zoeken...

Enne...alle begin is moeilijk, blijven doen,oefenen,proberen en vragen!!! Plaatste vorige week nog een topic over meer kunnen dan jezelf denkt...kon een jaar geleden ook alleen nog maar rechte pannenlappen

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2011 om 14:27
Misschien is het een goede tip (of niet) om de magische ring aan te leren.
Sinds ik dat kan is amigurumi haken voor mij al een stuk makkelijker geworden. Via "zoeken" kom je op veel topics heirover en filmpjes die je op you tube kan bekijken.

Ik kon niet eens rechte lappen haken... het werden bij mij allemaal wiebertjes
Nu mag ik toch zeggen dat ik oa dankzij de hobbydoosdames heel veel meer kan
Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2011 om 16:13

Magische ring levert mooi resultaat: wel de eerste steek van een nieuwe toer even markeren!

Succes

Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2011 om 17:10

Bedankt, zo nu snap ik het al beter, de volgende keer (als ik me er weer aan durf te wagen) lukt het vast beter met jullie hulp. De magische ring heb ik al een keer geprint en zit in de map, daar ga ik het dan mee proberen, maar lukt dat wel als je als begin twee lossen moet haken?

Hello Kitty is klaar en staat bij "mijn creaties".

Groet,

Yobsje
Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2011 om 17:20

Ja hoor,

Paar keren proberen en weer opnieuw beginnen.

Maar geduld woprdt beloond

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2011 om 18:32
Originally posted by Yobsje Yobsje wrote:

De magische ring heb ik al een keer geprint en zit in de map, daar ga ik het dan mee proberen, maar lukt dat wel als je als begin twee lossen moet haken?

Als je de magische ring gebruikt, hoef je geen lossen meer te haken. Het rondje kun je dan heel mooi strak dichttrekken
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2011 om 23:27
magische ring is voor mij een van de die je zo snel mogelijk moet leren, het resultaat is een heel groot verschil, dan de gewone losse die je sluit

Back to Top
Daantje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Daantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 08:21
Goeie morgen ,

Kijk ook eens op youtube.
Als je daar tutorial crochet amigurumi intikt krijg je mega veel filmpjes te zien van mensen die het stap voor stap doen. Moet je wel een beetje de engelse taal beheersen maar er staan echt heel veel leuke dingen tussen.
ook voor bloemen en vlinders en magische ringen en dat soort dingen kun je daar prima slagen. Veel succes en plezier.

groetjes Daantje
Back to Top
Supermirtje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Supermirtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 10:58
Ik haak heeeeel veel amigurumi's en ik adviseer ook om het met de
magische loop/magical loop te doen. Op you tube vind je filmpjes als
je zoekt op amigurumi. Dankzij you tube heb ik het geleerd.
Succes!
www.flickr.com/supermirtje
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 13:15
Als ik weer eens een amigurumi wil maken, ga ik eerst op You tube kijken en ik neem alle tips ter harte. Te zijner tijd zullen jullie het resultaat wel zien. Ik ben al aan het zoeken naar een leuke knuffel om voor mijn jongste dochter van 17 maanden te maken, maar er zijn zoveel leuke dat ik niet kan kiezen.
Groet,

Yobsje
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.723 seconden.
Lang Yarns