Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haakpatroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ineke P View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ineke P Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: haakpatroon
    Posted: 29 Oktober 2012 om 10:39
Voor het project "breien voor India" zoek ik een haakpatroon van een babymutsje. Kan iemand mij daar aan helpen? Ben op dit moment bezig een mutsje te breien. Maar haken is toch meer mijn ding!!!
Alvast hartelijk dank!
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 11:02
http://www.jessica-tromp.nl/haakpatronen_mutsen_haken.htm

Misschien staat er hier iets voor je tussen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 12:53
Staat er geen haakpatroon op de site van die stichting? Vorig jaar wel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 13:14
http://www.crochetpatterncentral.com/directory/baby_selection.php mischien zit hier iets tussen?
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
Ineke P View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ineke P Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 16:59
Bedankt voor jullie reacties! Ik zoek een eenvoudig patroontje, niet te moeilijk voor mij....Wink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 17:26
33-43 of 40-48 cm dat is de omvang van de kinderhoofdjes daar. Wat kleiner dan Europese. Je kunt dus beginnen met een sliert lossen die zo lang is, sluiten met een halve vaste en een eind in spiralen haken met vasten, dan als het mustje ongeveer zo groot is als je gebreide de steken minderen door telkens eerst in de eerste en dan in de tweede vaste een lus op te halen en die zo samen te haken. Uiteindelijk heb je dan een klein gaatje dat je sluit met de afgeknipte einddraad.

Omgekeerd kun je ook met een magic ring beginnen en in de rondte haken met de meerderingen die daarbij horen tot je de gewenste hoofdomvang hebt en dan niet meer meerderen. Ze slaan de rand van de mutsjes eventueel om.

Je kunt een prop krantenpapier als voorbeeld maken. Of een Baby Born pop erbij pakken, en diens hoofd meten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 10:34
Hier bij Karin http://karinaandehaak.blogspot.nl/2010/11/patroon-gehaakt-babymutsje.html staat het patroon wat ik ook de vorige keer gebruikte voor de mutsjes.

Weet iemand waarom je sinds kort geen linken meer kan plaatsen met Moxilla firefox?
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 11:17
als je de link plaatst en die selecteert, dan kan je naar het wereldbolletje. als het goed is staat daar je link en dan klik je op oke. dan moet het lukken en is het ook een snellink geworden.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 11:22
Save the Children gaat dit jaar breien voor Centraal Azië (in 2010 voor India), bedoel je die actie? In de Koffiecorner is er een topic over, met links naar patronen en ideeën. Daar zit misschien iets voor je tussen:

http://forum.hobbydoos.nl/babymutsjes-breien-voor-centraal-azie_topic31075.html

Succes ermee!
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 11:29
Originally posted by Prideke Prideke wrote:

als je de link plaatst en die selecteert, dan kan je naar het wereldbolletje. als het goed is staat daar je link en dan klik je op oke. dan moet het lukken en is het ook een snellink geworden.

Bedankt Simone, nu gaat het wel.
Je moet allen nu wel de hele link plaatsen en kan bv niet het woordje "Hier" zetten en daar onder de link plaatsen want dan sluit de boel af. Maar goed dat is niet zo'n ramp, ben al blij dat dit gaat.

Even opnieuw want gaat toch niet en weer sluit de boel af.
Even via Google Chrome proberen.

Nu werkt het wel..........

Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 11:43
hihi we kunnen niet meer zonder internet en alles maar het blijft zo ingewikkeld :)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.375 seconden.
Lang Yarns