en weer zit ik vast hahaha |
Reageer ![]() |
Autheur | |
dollydotteke ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 12 Juli 2009 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1169 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15 Juli 2011 om 22:49 |
het stukje van het rechtervoorpand , wie kan me dit
uitleggen in kort en bondige nederlandse taal lol RECHTER VOORPAND: Haak 23 LOSSE l met haaknld 3.5 mm en Cotton Viscose. TOER 1: Haak 1 stk in de 4e l van de haak, * sla 1 l over, 1 stk in iedere van de volgende 4 l *, herhaal van *-* en eindig met sla 1 l over en haak 1 stk in iedere van de laatste 3 l = 17 stk. TOER 2: Zie TIP VOOR HET HAKEN! Haak 1 stk in ieder stk. Ga verder met 1 stk in ieder stk en meerder TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 5 cm voor de hals middenvoor. Meerder 1 stk aan het einde en het begin van iedere toer middenvoor door 2 stk te haken in het buitenste stk in totaal 16-17-18-19-20-21 keer. Meerder TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 13-12-12-11-9-6 cm voor het armsgat aan de zijkant als beschreven voor het achterpand. Als alle meerderingen gedaan zijn, staan er 43-47-51-55-63-71 stk op de toer. Ga verder met 1 stk in ieder stk tot het werk 25-27-29-31-33-35 cm meet – pas aan het achterpand aan. Laat het werk rusten en haak het linker voorpand. LINKER VOORPAND: Als het rechter voorpand maar in spiegelbeeld. groetjes |
|
![]() |
|
dollydotteke ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 12 Juli 2009 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1169 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
het gaat om het stukje van vermeerderen , er staat 5cm , komt bij mij op ongeveer drie rijtjes en die heb ik dus ook gedaan ( aan begin en einde vermeerderd) maar dan die zin erna snap ik niet , dat van die 20 keer
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
op een hoogte van 5 cm ga je tegelijkertijd de halslijn maken van het rechtervoorpand, dat is dus middenvoor. vandaar dat er gezegd wordt daarna linkervoorpand in spiegelbeeld.
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
dus dat is dan gewoon blijven verder doen met de eerste steek en laatste te vermeerderen?
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
op een hoogte van 5 cm meerderingen maken voor de halslijn en daarna tegelijkertijd op een hoogte van ik dacht 9 cm voor jouw maat de meerderingen voor het armsgat hoop dat je het snapt |
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
volgens mij zit jouw probleem bij die 20 . Dat wil zeggen dat je dat 20x moet doen terwijl je in die tussentijd je patroon moet volgen . |
|
![]() |
|
en nog gaat het niet goed bij mij erin , ik lijk wel heel dom nu ... ik heb dus die 5cm in eerste en laatste steek vermeerderd en begrijp dan dat ik nog eens 20 keer moet doen? |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
in totaal 20x als de een-na-laatste jouw maat is . je bent op een hoogte van 5 cm hiermee begonnen en dat moet je dus 20 keer doen En waarom zou je dom zijn als je om raad vraagt ?. Dat gaat er bij mij niet in . succes en blijven vragen . Er is hier altijd wel iemand die je helpen kan mutti |
|
![]() |
|
ow ; dus die eerste 5cm moesten niet vermeerderd worden ?? pfff maar weer eens opnieuw beginnen dan , al moet ik het honderd keer doen , ooit zal het me lukken dankzij jullie |
|
![]() |
|
en je eigen doorzettingsvermogen . De aanhouder wint Mutti |
|
![]() |
|
en het zal je lukken hoor kop op, je hebt genoeg doorzettingsvermogen
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |