Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHoe doe ik dat

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cyrus View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Hoe doe ik dat
    Posted: 31 Mei 2010 om 21:25

Hallo mede forumgangers.

Ik ben sinds kort geslagen aan het ontwerpen van mn eigen outdoor kleding.

Het enigste probleem is, ik heb geen flauw idee hoe ik een persoon opmeet en dat vertaal op stof.

Ik zal maaten moeten opnemen van mensen.

Waar begin ik dan en hoe zet ik dat op stof, ik werk in de bouw zodoende dat ik er geen fluit van weet.

Groetjes Roeland

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2010 om 21:53
Leuk zeg om dit te gaan doen. Alleen ik heb geen antwoorden voor je... Succes met het ontwerpen!
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2010 om 09:29
Nou, een basiscursus patroontekenen lijkt me wel de eerste stap eigenlijk.Gelukkig hoef je daar de deur niet (lang) voor uit, want zo ongeveer IEDER boek over naaien, zeker de wat ouderwetsere boeken, behandelen dat hoofdstuk uitvoerig.

Je moet weten hoe een lichaam in elkaar zit, welke basispatronen je kunt gebruiken en hoe je die kunt aanpassen aan het kleding stuk dat jij hebben wilt. Pas als je dat onder de knie hebt, kun je mensen gaan opmeten en patronen op maat maken.

Ontwerpen is één ding. Naaien is weer een heel ander vak. En patroontekenen is wéér een ander beroep. Een leuke tekening maken kan iedereen (bijna), maar daar vervolgens ook chocola van weten te bakken, daar zul je echt voor aan de bak moeten.

Op dit moment hebben ze bij de witte boekhandel / de Slegte wel een en ander aan kostuummakersgidsen. Die vormen beslist een goede - maar nog geen volledige - start.

Voor je een jas met zakken, kragen, ritsen en capuchon in elkaar kunt zetten ben je, als volledige beginner , minimaal twee jaar verder. En dan bedoel ik natuurlijk twee jaar oefenen.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2010 om 23:37
Ik zou ergens een cursus gaan volgen, patroon tekenen  is iets heel anders dan iemand zijn maten opnemen. Dat doe je losjes over een in ondergoed gekleed iemand. WN hwwft niks met patroon tkenen te maken( nou ja uiteindelijk weer we natuurlijk om eenkledingstuk ook goed passend te krijgen)
     All you need is love.

Back to Top
Cyrus View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2010 om 20:34

In iedergeval allemaal bedankt voor de tips en antwoorden, zodra ik wat concreets zou hebben zet ik het hier neer.

Cheers

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns