Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

soort wol voor baby

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Oktoberfee View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: soort wol voor baby
    Posted: 14 Juli 2011 om 19:52

Hallo,

Ik heb hier een patroon van phildar om een manteltje, sokken en een muts/sjaal te maken. Nu weet ik dat je, als je wil kleertjes maken voor baby's, de soft moet gebruiken van bv. zeeman. Maar de nigar ook van zeeman is iets dikker en veel warmer. Het kindje wordt verwacht voor januari en ik zou het voor een 3 maandertje willen maken. Zou dit in nigar mogen of toch best de soft wol?

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 20:05
Ik heb met beide geen ervaring, maar kijk ook naar hoe de wol blijft, of het gaat pluizen. Ik heb een paar truitjes die zo zijn gaan pluizen.  In de handwerkwinkel vertelden ze me dat dat met hun 'wol' niet gebeurt, en dat is net als die van Wibra en Zeeman van acryl, en het is per bol maar iets duurder want er zitten meer meters op. En er was ook nog eens veel meer keus. Ik meen dat het van Scheepjes was.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 20:14
Dat duurdere speelt me eigenlijk niet zo'n rol. in zeeman heb je er voor 0.99 cent en voor 1.99 cent. Het is vooral voor het kindje belangrijk en dat het toch een beetje warm heeft ook. ik heb altijd gehoord dat vanaf je voor kindjes breit je babywol moet gebruiken.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 20:35
Hallokes,
Er bestaat een wolletje omega van Lang.
Het kost 2,5 euro per bolletje in de wolwinkel.
Heb er voor onze Ianthe een manteltje van.
Is al veel gewassen en veranderd niks.
Je hebt ook de peques van Katia,die is ook super voor babytjes,je mag de wolniet te dik nemen anders zijn ze beperkt in hun vrijheid wegens te dik onder de armpjes;
gROETJES IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 21:01

Ja, ik denk dat ik dan toch baby soft ga nemen. zou nie willen dat ze het niet kunnen gebruiken wegens te kleine maat ofzo. Dank je wel voor de tips!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.703 seconden.
Lang Yarns