Vraag over patroon Beertje |
Reageer ![]() |
Autheur | |
MandyK ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 08 Augustus 2011 Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 08 Augustus 2011 om 20:11 |
Hallo allemaal!
Ik brei nog niet zo lang. Hield het voornamelijk bij sjaaltjes en ben toen voorzichtig aan de mutsen gegaan. Nu ben ik bezig met een beertje, met een patroon van deze site. Nu staat er alleen iets, wat ik niet begrijp: Naald 58: brei 18 naalden op de middelste 10 steken Naald 58: brei verder op alle steken, 5 steken 9 steken opnemen aan de zijkant van de 18 naalden, 10 steken, 9 steken opnemen aan de andere kant van het lapje, 5 steken (38) Mijn vragen hierover zijn: 1. Moet ik dat tegelijk doen of eerst die 18 naalden breien en dan dat andere? 2. Wat wordt er bedoelt met '5 steken 9 steken opnemen aan de zeikant'? En dat laatste? Alvast bedankt, hoop dat iemand het wat duidelijker uit kan leggen! |
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hallokes,
je breid eerst je 18 naalden dan neem je bij het door breien aan de hoogte van het gebreide stuk 9steken op ,ik doe dat steeds met de haaknaald omdat je ze dan mooier kan vormen. de rest zou moeten uitkomen als je verder werkt. IK zie het voor me maar kan het niet zo goed schriftelijk uitleggen. Hoop dat je hiermee verder kan. Groetjes IngeDeV |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
zet de eerste 5 steken op een draad of op een grote veiligheidsspeld, dan op de middelste 10 steken 18 naalden breien (je krijgt dan een extra lapje) en de laatste 5 steken ook weer op een veiligheidsnaald. Dan begin je weer aan het begin. Je breit de 5 steken van de veiligheidsspeld, dan ben je aan de zijkant van het lapje en neemt daar negen steken op, dan de 10 van het lapje en dan weer aan de andere kant van het lapje 9 steken opnemen en de laatste 5 steken van de veiligheidsnaald breien, dan heb je weer een hele naald met alle 38 steken 5 beginsteken 9 steken aan de zijkant van het lapje 10 steken van het lapje 9 steken aan de andere kant van het lapje en de laatste 5 steken Nu heb je een totaal van 38 steken. ( 5+9+10+9+5= 38 st.) Hoop dat het zo duidelijk is. |
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
MandyK ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 08 Augustus 2011 Status: Offline Points: 3 |
Heel erg bedankt, het is me - bijna - duidelijk! Die 9 steken opnemen, dat snap ik nog niet. Maar je er dan 9 steken bij, als het ware? |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Die steken neem je aan de zijkanten van je werk op, dus de kantsteken van die gebreide pennen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Sorry dat ik misschien zo beginner-achtig over kom (want dat ben ik
natuurlijk ook ;) ), maar ik begrijp de term 'opnemen' niet echt. Zijn er dan steken die ik weer verder brei? Of maak ik ze erbij? |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Het zijn geen echte steken, het is het randje aan weerszijden van de 18 gebreide naalden. Het werk zal wel een bobbel moeten vormen. Je kreeg al de tip om een haaknaald te gebruiken, daar haal je dan aan de zijkanten een lus mee op die je op de breipen zet.
Je kunt de pen ook insteken in een zijdraadje alsof het een steek is en die dan breien. Bij de één wordt het netter met een haaknaald en bij de ander met een breinaald. Bij mij wordt het met beide manieren niet netjes, ik zet nieuwe steken op en naai die later vast met gewoon naaigaren aan de plek waar ik de steken had moeten maken. Meestal is dat met zogenaamde aangebreide boorden. En wij nemen het beginners niet kwalijk dat ze beginners zijn en zo overkomen. Mijn eerste breisels waren stroeve betraande lapjes op roestige pennen met een boze handwerkjuf. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
ja en met rode breikatoen die ook nog afgaf .
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Ach als ik daar nog aan terug denk, op de lagere school met handwerken. Ik zat altijd zo ingespannen op die pennen te kijken dat ik er misselijk van werd! Nu vind ik het tenminste leuk |
|
![]() |
|
Juf kreeg zo genoeg van mijn gebroddel dat ik voortaan bij de jongens moest blijven. Voor straf denk je dan. Weet je wat de jongens in die tijd deden? Tekenen en lezen en dan vooral strips, kapitein Rob, Erik de Noorman, Akim uit het oerwoud, Dick Bos. O wat een straf.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |