Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

naaimachinne die de garen op krult help!!

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
angelique1989 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer angelique1989 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: naaimachinne die de garen op krult help!!
    Posted: 18 Augustus 2011 om 13:42
hallo iedereen..
ik heb een naaimachine die de garen van uit het spoelhuis
opkrult..
wat kan dit zijn en hoe kan ik dit op lossen ????
is er iemand die hier mee bekent is ???

groet angelique
Back to Top
Bregit View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bregit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2011 om 13:49
Spoeltje er andersom indoen of de spanning van de onderdraad aanpassen, ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2011 om 15:19
volgens mij staat de spanning van het spoel inderdaad niet goed

Back to Top
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2011 om 20:44

In het spoeltje zit een klein schroefje, dit kun je ietsie pietsie losser draaien (dit bepaalt je spanning)met het schroevedraaiertje dat je bij de machine geleverd krijgt, over het algemeen is het zo als je onderdraad moelijk gaat doen is de bovendraad (spanning) meestal de schuldige, maar zoals jij het vertelt lijkt er toch iets aan de hand te zijn met het spoeltje.

Kijk ook eens binnenin je spoeltje, daar waar de draad doorheen loopt, zit daar iets niet goed, een stofje misschien?

Succes.

Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2011 om 21:27

probeer je spoelhuls eens uit te blazen .

Ik heb daar een kwastje voor bijgeleverd gekregen .

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2011 om 21:56
Een druppeltje naaimachineolie helpt om kleine stofje of draadjes uit het spoelhuis te halen. Ooit heeft een naaimachinehandelaar mij gezegd dat je eigenlijk na ieder kledingstuk de machine moet schoonmaken en oliën. Doe ik ook niet zo consequent maar toch wel regelmatig. Als de machine lang niet in gebruik is geweest is het ook verstandig om dat te doen. Groetjes, Lida
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2011 om 22:02
Is het spoeltje wel goed gewonden?????
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2011 om 07:14

Het kan ook nog aan het merk garen liggen.

Kwalitatief minder goed garen breekt sneller af en krult en stroopt soms in combinatie met sommige naaimachine's.

Bij mijn vorige naaimachine kon ik b.v. ook geen Hema garen of een goedkoop garen van de markt gebruiken...

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.857 seconden.
Lang Yarns