Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

maaspatroon haken?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: maaspatroon haken?
    Posted: 07 Augustus 2011 om 07:10

Ik zag hier op het forum een link met maaspatronen.

kan je een maaspatroon ook haken, per vierkantje een steek?

Zo ja hoe doe je dat dan met de kleurveranderingenm, iedere keer afwerken of de draad gewoon laten hangen? en doorgaan zodra nodig.

De achter kant zou de je af kunnen  werken met een gehaakte achterkan, of fleece ofzo?

Lijkt me een leuk project voor de winter .

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2011 om 07:35

ik weet ook niet of dat lukt, want bij haken komen de steken toch niet mooi boven elkaar, en dan kan je toch geen rechte  verticale lijnen hebben !

of is daar een trukje voor???

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2011 om 09:08

Inderdaad daar zit je natuurlijk ook nog is mee.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2011 om 09:27
Probeer het gewoon met een klein figuurtje. Misschien is het juist wel grappig dat de steken niet precies boven elkaar liggen.

Als je kleine cirkels inbreit krijg je toch ook geen mooie ronde omdat de steken v-vormig zijn dus bovenaan zijn de steken dan open.

Ik zou de draden losjes meenemen achter het werk, ik heb een gloeiende hekel aan veel draadjes wegwerken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2011 om 09:52
met tunisch haakwerk kun je gewoon een kruissteekpatroontje inwerken, je kunt het op een klein stukje proberen, wel opletten, het wordt heel gauw een plank.
lydia wijsbroek
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2011 om 09:53

tunisch haakwerk. ok dat heb ik weer is eerder horen vallen.

daar ga ik me maar is in verdiepen.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2011 om 17:55

Ik heb het een keer gedaan en weer uitgehaald, het beviel niet. Heb wel het androidtekentje op een telefoonhoesje gemaakt, doordat ik het hoesje in de rondte had gehaakt trok het een beetje scheef. Daar was het minder bezwaarlijk, maar bij meer kleurtjes vind ik het rommelig. Heb wel later een keer het figuurtje opgeborduurd met kruissteek, is ook een heel gedoe.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.441 seconden.
Lang Yarns