maaspatroon haken? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
chantalmv2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07 Augustus 2011 om 07:10 |
Ik zag hier op het forum een link met maaspatronen. kan je een maaspatroon ook haken, per vierkantje een steek? Zo ja hoe doe je dat dan met de kleurveranderingenm, iedere keer afwerken of de draad gewoon laten hangen? en doorgaan zodra nodig. De achter kant zou de je af kunnen werken met een gehaakte achterkan, of fleece ofzo?
Lijkt me een leuk project voor de winter . |
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ik weet ook niet of dat lukt, want bij haken komen de steken toch niet mooi boven elkaar, en dan kan je toch geen rechte verticale lijnen hebben ! of is daar een trukje voor??? |
|
![]() |
|
chantalmv2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
Inderdaad daar zit je natuurlijk ook nog is mee.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Probeer het gewoon met een klein figuurtje. Misschien is het juist wel grappig dat de steken niet precies boven elkaar liggen.
Als je kleine cirkels inbreit krijg je toch ook geen mooie ronde omdat de steken v-vormig zijn dus bovenaan zijn de steken dan open. Ik zou de draden losjes meenemen achter het werk, ik heb een gloeiende hekel aan veel draadjes wegwerken. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
met tunisch haakwerk kun je gewoon een kruissteekpatroontje inwerken, je kunt het op een klein stukje proberen, wel opletten, het wordt heel gauw een plank.
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
tunisch haakwerk. ok dat heb ik weer is eerder horen vallen. daar ga ik me maar is in verdiepen.
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Ik heb het een keer gedaan en weer uitgehaald, het beviel niet. Heb wel het androidtekentje op een telefoonhoesje gemaakt, doordat ik het hoesje in de rondte had gehaakt trok het een beetje scheef. Daar was het minder bezwaarlijk, maar bij meer kleurtjes vind ik het rommelig. Heb wel later een keer het figuurtje opgeborduurd met kruissteek, is ook een heel gedoe. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |