fantasiesteek |
Reageer ![]() |
Autheur | |
LiesVDB ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 04 April 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 257 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05 Juli 2011 om 17:49 |
Wie o wie kan me helpen? Ik ben een handtas aan het haken. De bodem heb ik al, die is in vasten gehaakt, en nu moet ik aan de fantasiesteek beginnen. Daar loopt het mis... Als uitleg staat er: na die steek moeten er vier stokjes in dezelfde steek gehaakt worden, gevolgd door weer die fantasiesteek die hierboven uitgelegd staat (in dezelfde steek) Weet iemand hoe dit te doen? Alvast bedankt voor de hulp! |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik denk dat "zet een draad op de naald" gewoon omslaan is. Dus je maakt een lus om de haaknaald, haalt door de basissteek een lus op, slaat weer om en haalt die laatste omslag door de twee lussen. Ik denk dat je bobbels krijgt, samen met die vier stokjes in één steek
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Willemina ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 18 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 197 |
Eerst aanhechten? (zet een draad op je naald) bedoelt als sla je draad om de naald, insteken, haal een lus op uit je basiswerk, nu heb je 2 lussen op je naald ,sla nog maals de draad om de naald en haal door 2 lussen, 1 steek blifjt op je naald , je hebt nu 1 stokje gehaakt. Dan haak je nog 4 stokjes in dezelfde steek, en heb je in z'n geheel 5 stokjes in 1 steek. |
|
Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina. |
|
![]() |
|
Willemina ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 18 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 197 |
Sorry Magteld, had niet gezien dat jij ook al aan het uitleggen was hihi. |
|
Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina. |
|
![]() |
|
LiesVDB ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 04 April 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 257 |
Dit is wat ik dacht, maar dan blijf ik met twee lussen op de naald... Mag ik je anders eens het patroon en afbeelding mailen? Misschien dat het dan duidelijker is. |
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
is het soms een twee kleurige steek? Dat maak ik er uit op. Begin op je bodem met vasten door het aanhechten van een draad bijv. wit. Haal hiermee nog een lus op en pak dan de 2e kleur en haal deze door de 2 lussen op de naald.
Ik weet niet of het zo lukt. volgens mij krijg je dan aan weerzijden van de bobbel een klein puntje in een andere kleur??? Misschien als we een afbeelding hebben van de tas, dat we de steek beter kunnen verklaren. |
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |