Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenNaaimachine kopen; wat zijn de ervaringen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
WhiteQT View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Naaimachine kopen; wat zijn de ervaringen
    Posted: 26 Mei 2010 om 10:55

Hallo allemaal,

Ongeveer een jaar geleden heb ik een abonnement genomen op de knip en kreeg daar een naaimachine bij. Het is een Toyota en vermoed type BA21 maar dit kan ik nu niet nazien. Het is opzich een prima machine, maar krijg er toch wat problemen mee. Wanneer ik door een stuk dikke stof moet geeft hij een enorme klap en loopt vervolgens vast. Heb ook al een paar keer gehad dat hij mijn stof 'op at'. Zijn er meer mensen die deze problemen hebben?

Ik denk er nu ook over om een andere (nieuw/gebruikt) machine aan te schaffen, maar kunnen jullie mij jullie ervaringen mailen. Op naaicursus hebben ze een husqvarna (computer). Ik moet zeggen dat ik dit (tot nog toe) een super ding vind. Ook heb ik al verschillende opmerkingen over de Bernina en Pfaff gezien. Deze liijken ook goed te zijn.

Ik hoor graag jullie meningen/ervaringen!

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2010 om 11:03

Ik denk dat die machine niet geschikt is om dikkere stof te naaien

Ikzelf heb een hele simpele machine ( ooit bij de blokker gekocht om te kijken of ik het leuk genoeg vond om te doen) en daarmee kan ik nauwelijk met bij jeansstof ( die is ook dikker en stugger) werken

ik naai alleen met katoen voor lakentjes enz

veel succes ermee

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2010 om 13:02
Mijn Bernina werkt zich door dikke en dunne stof heen of het niets is, ook als het in één naaibeurt moet. Ik kan hem programmeren op eenvoudige borduursels en knoopsgaten. Hij is al iets van 25 jaar oud, één van de eerste elektronische. Ik zou hem niet willen ruilen, behalve voor een modernere Bernina.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2010 om 15:40

ook ik heb een Bernina van 25jr. geleden ...en wil hem ook alleen

maar ruilen/kopen voor zo"n lichtgewicht moderne Bernina

krijg voor deze niet veel terug en hij doet alles dus.........

groetjes geesje
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2010 om 16:54
De problemen die jij beschrijft heb ik soms ook, en ik heb ook een Toyota (toevallig?). Nou naai ik niet zoveel bijzonders, en meestal ook geen hele dikke stoffen, dus het is voor mij prima te doen. En ik merk dat het beter gaat als ik de stof er niet doorheen probeer te 'rammen' als ie vastloopt, maar heel rustig strak trekken en voorzichtig proberen er onderdoor te trekken.
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2010 om 19:27

Zelf heb ik een 25 jarig oude pfaff en die doet het altijd goed.

Het vastlopen en "opeten"van dikkere stof heeft vaak te maken met het te snel door willen trekken van de stof.

Probeer eens de stof zijn "eigen" weg te laten gaan.

Wanneer je de stof te snel doortrekt heeft het de neiging vast te gaan zitten, dit heeft meestal te maken met de naaimachinenaald, je trekt de stof er dan te snel door en dan breekt de naald en je stof zit vast. 

Probeer voor dikkere stof eens een dikkere naald.

Er zijn speciale jeansnaalden te koop, ook voor dunnere stoffen is het fijner om een dunnere naald te gebruiken,ook een tricotnaald wil nog wel eens helpen.

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2010 om 20:14
Ik heb net vorig jaar een nieuwe Pfaff gekocht. De oude was helemaal op en er kwamen te veel mankementen aan. De kosten om dat te repareren zouden duurder zijn dan een nieuwe machine. En tegenwoordig naai ik niet zoveel meer. De kinderen willen het niet meer en soms kun je op de markt net zo goedkoop een leuke bloes of broek kopen als zelfgemaakt. Alleen loopt dan de halve stad erin, dat is dan wel het nadeel 
Maar goed, ik zweer (net als mijn moeder en mijn zussen) bij een Pfaff
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.684 seconden.
Lang Yarns